Co opłaca się studiować?
Na rynku pracy jest także duże zapotrzebowanie na specjalistów e-commerce, czyli tzw. marketerów internetowych. I choć branża marketingowa opiera się głównie na doświadczeniu, to ukończone studia w tym zakresie pomagają zdobyć lepsze stanowisko, np. w agencji marketingowej. Na starcie na stanowiskach juniorskich w branż wynagrodzenie waha się od 4,5 - 6,5 tys. zł brutto, cyfrowi menedżerowie z większym doświadczeniem zarabiają średnio 10 tys. – 20 tys. zł brutto, specjaliści handlu internetowego 8 – 12 tys. zł brutto, a menedżerowie mediów społecznościowych 7 – 12 tys. zł brutto.
Co opłaca się studiować?
Poszukiwani są również kontrolerzy finansowi, którzy są odpowiedzialni za planowanie płynności finansowej przedsiębiorstw, co ma duże znaczenie w czasach zawirowań gospodarczych. Na początku kariery mogą zarobić średnio niemal 9,3 tys. zł brutto, zaś z większym doświadczeniem zarobią od 12 do 20 tys. zł brutto.
- Zainteresowanie kierunkami związanymi z informatyką, analizą biznesową i marketingiem jest u nas spore i nie ma tu dużego zaskoczenia, bo wiemy, jak zmienia się rynek pracy - mówi Paweł Śpiechowicz, rzecznik Uniwersytetu Łódzkiego.
Co opłaca się studiować?
- Staramy się tworzyć nowe i modyfikować istniejące kierunki po to, żeby nadążać za wymaganiami rynku. Pomagają nam w tym umowy z firmami z tych obszarów, które zapewniają nam praktyków. W zamian często się zdarza, że nasi studenci znajdują tam zatrudnienie jeszcze przed uzyskaniem dyplomu.
Co opłaca się studiować?
Ze statystyk Politechniki Łódzkiej wynika, że największym zainteresowaniem przyszłych studentów cieszą się studia na kierunkach informatyka, informatyka stosowana, automatyka i robotyka.
- Nasza uczelnia współpracuje z największymi firmami z Łodzi i regionu, które działają w branży IT - mówi Ewa Chojnacka, rzecznik Politechniki Łódzkiej. - Studenci korzystają ze staży i praktyk, znajdują pracę. Razem z przedsiębiorcami prowadzimy Łódzki Klaster ICT, który ma wzmacniać pozycję branży w regionie.