Transport elementów maszyny do drążenia łódzkiego tunelu kolejowego (czerwiec 2020)
[sc]Tunel w Łodzi w liczbach[/sc]
[lista]
[*]7,5 km – łączna długość tunelu średnicowego
[*]3 km – długość odcinka dwutorowego
[*]4,5 km – łączna długość czterech odcinków jednotorowych
[*]13,04 m i 8,76 m – średnice tarcz maszyn TBM
[*]1560 ton – waga większej maszyny
[*]650 ton – waga mniejszej maszyny
[*]10 m – szacowany dzienny postęp drążenia
[*]25 m – największa głębokość, na jakiej znajdzie się tunel
[/lista]
Premier Mateusz Morawiecki na budowie tunelu kolejowego w Łodzi 24.06.2020
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią to kontynuacja prac rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna, którego potencjał zostanie wreszcie w pełni wykorzystany. Fabryczny stanie się dworcem przelotowym, a przez ścisłe centrum Łodzi będą przejeżdżać zarówno pociągi dalekobieżne, jak i lokalne, które będą spełniać funkcję metra. To dzięki podziemnym przystankom.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią to kontynuacja prac rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna, którego potencjał zostanie wreszcie w pełni wykorzystany. Fabryczny stanie się dworcem przelotowym. 11 grudnia 2016 na nowy dworzec o 5.30 wjechał pociąg ze Skierniewic. Przez cały dzień tysiące osób przychodziło zobaczyć nowoczesny obiekt
Tunel pod Łodzią, którym ma przebiegać podziemna linia kolejowa ma powstać do końca 2021 roku.