3/23
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Duża tarcza TBM wydrąży dwutorowy tunel od komory startowej...
fot. Fot. PKP PLK SA

Duża tarcza TBM wydrąży dwutorowy tunel od komory startowej pomiędzy ulicami Odolanowską i Stolarską, przez miejsce dla podziemnych przystanków Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, aż do stacji Łódź Fabryczna. Tunel będzie miał długość 3 km i średnicę 12,7 metrów.

Wykorzystywana w budowie tuneli technologia TBM polega na jednoczesnym drążeniu tunelu oraz jego budowie. Tarcza „mechanicznego kreta” obraca się 3 razy na minutę i rozdrabnia grunt, który jest na bieżąco wydobywany na powierzchnię. Wraz z przesuwaniem się tarczy powstaje przestrzeń, w której układane są kolejne pierścienie z tubingów. W ciągu doby maszyna może ułożyć około 10-15 m obudowy tunelu. Konstrukcja TBM zapobiega osiadaniu terenu i drganiom, minimalizuje kolizje z infrastrukturą miejską.

CZYTAJ DALEJ >>>>

...

Zobacz również

Takie są najpopularniejsze nazwiska w kraju. Te nazwiska nosi najwięcej osób w Polsce

Takie są najpopularniejsze nazwiska w kraju. Te nazwiska nosi najwięcej osób w Polsce

Łódź: Kamienica w stanie zawieszenia, a mieszkania stoją puste…

Łódź: Kamienica w stanie zawieszenia, a mieszkania stoją puste…

Polecamy

Fatalne prognozy dla polskich olimpijczyków. Ile medali mogą zdobyć w Pekinie?

Fatalne prognozy dla polskich olimpijczyków. Ile medali mogą zdobyć w Pekinie?

W tych zawodach seniorzy zarobią najwięcej

W tych zawodach seniorzy zarobią najwięcej

Twórcy tej aplikacji twierdzą, że jest odporna na system Pegasus

Twórcy tej aplikacji twierdzą, że jest odporna na system Pegasus

Dodaj ogłoszenie