1/4
Siedem miesięcy w stosunku do zakładanego harmonogramu...
fot. Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego

Siedem miesięcy w stosunku do zakładanego harmonogramu sięga opoźnienie budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. Wiceminister infrastruktury mimo to zapewnia, że tunel będzie gotowy do końca 2021 r., czyli zgodnie z planem.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

2/4
Tunel ma być pod Łodzią, polączy trzy łódzkie dworce, ale...
fot. archiwum Polska Press

Tunel ma być pod Łodzią, polączy trzy łódzkie dworce, ale jego znaczenie będzie miało wpływ na udrożnienie calej infrastruktury kolejowej w kraju, jak połączenia Lublina z Poznaniem czy Warszawy z Wrocławiem. Skąd opóźnienie?

Jak tłumaczy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, wpływ na nie ma przede wszystkim zmiana lidera konsorcjum. Enegopol Szczecin, który ogłosił upadłość, został wymieniony przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

3/4
Jak tłumaczy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel,...
fot. archiwum Polska Press

Jak tłumaczy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, wpływ na nie ma przede wszystkim zmiana lidera konsorcjum. Enegopol Szczecin, który ogłosił upadłość, został wymieniony przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

„(...) Nowy lider zreorganizował wewnętrzne struktur konsorcjum, uregulował zaległepłatności,zawarł umowy z podwykonawcami na prace projektowe i roboty budowlane dotyczące komór startowych, odbiorczych i rozgałęźnych,a takżeprzystanków i tunelu oraz prowadzi negocjacje z kolejnymi podwykonawcami”. Według wiceministra PRDiM „nadrabia zaległości”, a jako że inwestycja musi być rozliczona z UE do końca 2023 r., nie grozi utrata dofinansowania z unijnego." - wyjaśnia Andrzej Bittel.

Do Łodzi sprowadzane są już z Niemiec produkowane na zamówienie częsci tarcz TBM, które będą drążyć tunel.

Informacje o opóźnieniach wiceminister podal w odpowiedzi na interpelację łódzkiej posłanki Hanny Gill - Piątek (Lewica). Posłanka pytała rownież o przystanek na Kozinach i zagrożenie katastrofami budowlanymi w promieniu oddziaływania tarcz drążących tunel.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

4/4
Według wiceministra Bittela, „przyjęto wariant wariant z...
fot. archiwum Polska Press

Według wiceministra Bittela, „przyjęto wariant wariant z dwoma przystankami(u zbiegu ul. Zachodniej, Zielonej i al.Kościuszki oraz u zbiegu Ogrodowej i Karskiego) natomiast PKP nadal analizuje możliwości budowy trzeciego przystanku pomiędzy ul.Kasprzaka a al. Włókniarzy”.

Z kolei jeśli idzie o bezpieczeństwo budynków nad drążonym tunelem, „wykonano ocenę stanu technicznego budynków zlokalizowanych na jego trasie”, a „do Powiatowego Nadzoru Budowlanego zgłoszonolistębudynków w tzw. stanie awaryjnym”. Jak zapewnia Bittel, przed rozpoczęciem drążenia powstanie program monitorujący wpływ drgań na budynki, zaś wykonaca inwestycji zawarł polisy ubezpieczeniowe obejmujące przypadki związanez uszkodzeniem budynków na trasie tunelu.

Drążenie tunelu ma się rozpocząć w czerwcu, termin zakończenia to koniec grudnia 2021 r. Koszt inwestycji to 2 mld zł.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Przejdź na i.pl

Polecamy

Paska i świece w święconce. W Łodzi prawosławni i grekokatolicy obchodzą Wielkanoc

Paska i świece w święconce. W Łodzi prawosławni i grekokatolicy obchodzą Wielkanoc

Sprawdź dzienny horoskop na niedzielę 5 maja

Sprawdź dzienny horoskop na niedzielę 5 maja

Lody, pizza, zimna lemoniada - ogródki na Pietrynie tętnią życiem!

Lody, pizza, zimna lemoniada - ogródki na Pietrynie tętnią życiem!

Zobacz również

Paska i świece w święconce. W Łodzi prawosławni i grekokatolicy obchodzą Wielkanoc

Paska i świece w święconce. W Łodzi prawosławni i grekokatolicy obchodzą Wielkanoc

Horoskop dzienny na jutro, niedzielę. Sprawdź!

Horoskop dzienny na jutro, niedzielę. Sprawdź!