1/3
Do UOKIK wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis...
fot. Pixabay

Serwis streamingowy pod lupą UOKiK

Do UOKIK wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay, a szczególnie niezadowoleni z działania serwisu są kibice. Wskazują na przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przycinanie obrazu. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB.

Viaplay na swojej stronie internetowej podkreśla, że wszystkie rozgrywki sportowe transmituje w „bardzo wysokiej jakości streamingu”. UOKiK sprawdzi czy to prawda. Wątpliwości budzi także sposób rozpatrywania reklamacji, a zwłaszcza wysokość rekompensat.

2/3
- Wybrałem ten serwis ze względu na transmisje sportowe,...
fot. Pixabay

Serwis streamingowy pod lupą UOKiK

- Wybrałem ten serwis ze względu na transmisje sportowe, seriali nie oglądam - mówi Mateusz Wysocki, klient z Łodzi. - Mam dobre łącze, inne strony i serwisy działają dobrze, a z Viaplay zawsze są problemy. To bardzo irytujące.

Ze skarg wynika, że reklamacje mogły być odrzucane przez Viaplay, a ciężar odpowiedzialności za problemy mógł być przerzucany na konsumenta poprzez sugerowanie słabego łącza internetowego, nieodpowiedniej przeglądarki czy niespełniającego wymagań urządzenia. Jeżeli spółka przyjęła skargę, to miała oferować jedynie rabat w wysokości 25 proc. opłaty za subskrypcję na kolejny miesiąc korzystania z platformy.

3/3
- Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać...
fot. Pixabay

Serwis streamingowy pod lupą UOKiK

- Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z serwisu, proponowanie im więc zniżki na dalszy abonament, może być nieadekwatne do sytuacji - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. - Forma naprawienia szkody powinna być ustalona stosownie do jej wartości.

Viaplay grozi postawienie zarzutów i kara w wysokości do 10 proc. obrotu. Spółka swoje stanowisko ma przedstawić bezpośrednio UOKiK. Prezes UOKiK zaznacza, że usterki techniczne uniemożliwiające dostęp do usług i oglądanie na żywo transmitowanych treści to coraz powszechniejszy problem platform streamingowych. Przypomina, że jeśli transmisja na żywo została przerwana, konsumenci mogą złożyć reklamacje.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Przejdź na i.pl

Zobacz również

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami

Polecamy

Kosmiczna oprawa po porażce Nadala. Godne pożegnanie legendy w Madrycie [GALERIA]

Kosmiczna oprawa po porażce Nadala. Godne pożegnanie legendy w Madrycie [GALERIA]

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami