Dworzec Łódź Kaliska
O przebudowie stacji – a nie dworca – Łódź Kaliska poinformowano na środowej konferencji prasowej. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Prace odbędą się w latach 2019 - 2022 i pochłoną 337 mln zł.
CZYTAJ DALEJ >>>>
Dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim trzech nowych torów zostanie zlikwidowane tzw. wąskie gardło, czyli jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo – wschodnim, m.in. do stacji Łódź Chojny, i dalej w kierunku województw świętokrzyskiego podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów: sprawne podróże do Kutna i Łowicza, w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza i Kalisza oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska i Dębicy – zaznacza Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
W planach jest też zmodernizowanie 15 km torów i 47 rozjazdów, dzięki czemu pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 100 km na godz. (teraz osiągają szybkość do 60 km na godz.). Wszystkie te zmiany sprawią, że – jak zaznaczają inwestorzy – obsługa przejazdu pociągów będzie szybsza, sprawniejsza i bezpieczniejsza.