Około 20 proc. torowisk w Łodzi wymaga modernizacji. To łącznie 45 km spośród 221 km linii tramwajowych w mieście. Koszt modernizacji 1 km pojedynczego torowiska wraz z infrastrukturą to około 5 mln zł, jeśli tor jest wydzielony z jezdni i 7 mln zł, gdy jest wbudowany w ulicę. Szacunkowy koszt modernizacji torowisk w złym stanie to około 250 mln zł. Zobacz, gdzie są najbardziej zdewastowane torowiska, wymagające natychmiastowych remontów.
Wojska Polskiego (Franciszkańska - Palki)
Remont ulicy i torów tramwajowych powinien rozpocząć się za rok. Szacowany koszt inwestycji to 114 mln zł. Ulica Wojska Polskiego zostanie całkowicie przebudowana pomiędzy Franciszkańską i Palki. Dodatkowo przedłużone zostaną tory tramwajowe od obecnej krańcówki do przystanku kolejowego Łódź Marysin. Przy tej stacji powstanie nowa pętla tramwajowa. Realizacja inwestycji ma zacząć się w przyszłym roku i trwać dwa lata. Po zakończeniu inwestycji od Strykowskiej do Zielnej tory będą biegły po północnej stronie ulicy, natomiast od Zielnej do Franciszkańskiej zostaną przeniesione na stronę południową.
Konstantynowska (Włókniarzy - granica miasta)
Od marca zawieszone zostały kursy tramwajów od pętli na Zdrowiu do Konstantynowa Łódzkiego. W fatalnym stanie są tory w Konstantynowie, ale również na Konstantynowskiej w Łodzi. Kursy tramwajów zagrażały bezpieczeństwu podróżnych i motorniczych. Jeżdżą tam tylko zabytkowe tramwaje do muzealnej krańcówki na Brusie, ale dla bezpieczeństwa wyłącznie z prędkością 10 km/h. W planach jest remont torowiska i wznowienie połączeń do Konstantynowa.
Cmentarna - Srebrzyńska
Jeszcze 10 lat temu były plany likwidacji ciągu Cmentarna - Srebrzyńska do pętli Koziny. Dlatego tego torowiska nie remontowano, a jedynie doraźnie naprawiano. W ostatnim czasie zapadła decyzja, żeby nie likwidować torowisk. Zdewastowane torowisko jest w planie do modernizacji. Ubiegłoroczny przetarg na przebudowę Cmentarnej i torowiska na tej ulicy nie został rozstrzygnięty, bo oferty znacznie przekraczały budżet na inwestycję.