Do Łodzi przyjechało ponad 80 studentów i wykładowców z Brazylii, Ekwadoru, Meksyku, Włoch, Japonii, Rosji, Turcji i Białorusi. Biorą oni udział w serii warsztatów oraz spotkań poświęconych rewitalizacji i rozwoju regionalnemu na przykładzie Łodzi i woj. łódzkiego.
Wczoraj uczestnicy wzięli udział w wykładzie prof. Ryszarda Piaseckiego, który był poświęcony socjologicznemu i ekonomicznemu rozwojowi woj. łódzkiego po 1989 r. Studenci i wykładowcy zwiedzali wczoraj ul. Piotrkowską, byli także w Manufakturze.
W kolejnych dniach czekają ich następne wykłady i wycieczki. Uczestnicy szkoły odwiedzą m.in.: kompleks EC1 i planetarium, zobaczą Księży Młyn. Następne wykłady poświęcone będą m.in. rewitalizacji w Stambule, a także miejskim projektom ścieżek rowerowych na przykładzie miasta Toluca w Meksyku. Mowa będzie także o jakości życia w polskich miastach, szczególnie na przykładzie Łodzi.
**Zobacz też:
Gala IV edycji programu Mentoring - Absolwent VIP na Uniwersytecie Łódzkim**
Zwieńczeniem Łódzkiej Szkoły Letniej UŁ będzie wycieczka dla chętnych do Małopolski. Jej uczestnicy zobaczą Kraków, niemiecki obóz koncentracyjny Auschwitz oraz kopalnię soli w Wieliczce.
Celem letniej szkoły, która organizowana jest po raz trzynasty, jest umożliwienie podjęcia dyskusji naukowej na temat rewitalizacji miast postindustrialnych na przykładzie Łodzi w kontekście rozwoju regionalnego. Dzięki letniej szkole młodzi ludzie z różnych krajów mają możliwość nawiązania kontaktów i współpracy oraz podjęcia dyskusji na temat kulturowych, społecznych oraz ekonomicznych aspektów związanych z procesami globalizacji i integracji europejskiej.
Szkołę organizuje Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego. W ubiegłym roku tematyka zajęć dotyczyła społecznego, kulturalnego i ekonomicznego dziedzictwa miast industrialnych na przykładzie Łodzi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?