- Te pieniądze będą częścią naszego wkładu własnego - mówi Arkadiusz Podsiadły, prezes MPK Sieradz. - Całkowity koszt zakupu autobusów to 12 530 000 złotych, z czego dofinansowanie wyniesie 9 732 500 zł. Dofinansowanie pochodzi z NFOŚiGW w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”. W styczniu 2021 roku złożyliśmy wniosek o dofinansowanie, a w maju 2022 roku podpisaliśmy umowę na realizację zakupu. Dodam, że mamy już zamontowane na terenie MKP przyłącze przez PGE oraz własne. Jesteśmy też po przetargu na ładowarki. W czerwcu powinny pojawić się dwa autobusy.
Do końca tego roku na sieradzkich ulicach pojawić się natomiast sześć elektrycznych autobusów Pilea model 1000. Pojazd z napędem elektrycznym o długości 10 m, wyposażony będzie w magazyn energii o pojemności nie mniejszej niż 217 kWh, co pozwoli na przejechanie na jednym ładowaniu ponad 200 km.
– Pojazd cechuje się lekką konstrukcją, co ma istotne przełożenie na jego eksploatację. Ta, dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym jest bardzo ekonomiczna – wyjaśnia Piotr Śladowski, członek zarządu ARP E-Vehicles.
Autobus jest niskopodłogowy bez poprzecznych stopni na całej długości, a całkowita liczba osób, która może do niego wsiąść wynosi 70 (w tym 28 miejsc siedzących). Zamówienie przewiduje również budowę w sieradzkiej zajezdni całej infrastruktury ładowania pojazdów.
- Rozważamy możliwości zainstalowania paneli fotowoltaicznych na terenie bazy MPK, by zminimalizować koszty związane z ładowaniem pojazdów - wyjaśnia Paweł Osiewała, prezydent Sieradza. [/cyt]
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?