Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

2013 - rok kryzysu, podwyżek i... inwestycji. Rekordowa Łódź [ZDJĘCIA]

Marcin Darda
Rok 2013 może się okazać przełomowy dla jednej z najdłużej wyczekiwanych inwestycji w regionie łódzkim. W grudniu Urząd  Wojewódzki wydał nareszcie pozwolenie na budowę autostrady A1 na blisko 30-kilometrowym odcinku między Strykowem i  Tuszynem. Jeśli nie  wydarzy się coś nieprzewidzianego, wykonawca powinien do następnej zimy wykonać dużą część robót. Warto jednak  wspomnieć, że na dziś, opóźnienie  wynosi już 9 miesięcy, a termin z sierpnia tego roku został przesunięty na wczesne lato 2014.  Przygotowania do rozpoczęcia tej inwestycji trwały ponad 15 lat... Pod koniec 2013 r. gotowe będą już także pierwsze  odcinki trasy ekspresowej S8, łączącej Łódź z Wrocławiem. Optymizm pozwalają zachować komunikaty z "frontu robót". Budimex, który realizuje najbliższy Łodzi odcinek ze Rzgowa do Róży,  raportuje, że w połowie grudnia postęp prac sięgnął 60 proc. i  wyprzedza harmonogram. W związku z tym planowany termin zakończenia robót (5 stycznia 2014 r.) wydaje się nie być zagrożony.
Rok 2013 może się okazać przełomowy dla jednej z najdłużej wyczekiwanych inwestycji w regionie łódzkim. W grudniu Urząd Wojewódzki wydał nareszcie pozwolenie na budowę autostrady A1 na blisko 30-kilometrowym odcinku między Strykowem i Tuszynem. Jeśli nie wydarzy się coś nieprzewidzianego, wykonawca powinien do następnej zimy wykonać dużą część robót. Warto jednak wspomnieć, że na dziś, opóźnienie wynosi już 9 miesięcy, a termin z sierpnia tego roku został przesunięty na wczesne lato 2014. Przygotowania do rozpoczęcia tej inwestycji trwały ponad 15 lat... Pod koniec 2013 r. gotowe będą już także pierwsze odcinki trasy ekspresowej S8, łączącej Łódź z Wrocławiem. Optymizm pozwalają zachować komunikaty z "frontu robót". Budimex, który realizuje najbliższy Łodzi odcinek ze Rzgowa do Róży, raportuje, że w połowie grudnia postęp prac sięgnął 60 proc. i wyprzedza harmonogram. W związku z tym planowany termin zakończenia robót (5 stycznia 2014 r.) wydaje się nie być zagrożony. Jarosław Kosmatka/archiwum
Rok 2013 ma być rokiem zaciskania pasa, bo kryzys dopadł i samorządy. Ale mimo podwyżek, które nam zaserwują władze, to inwestycyjne nie będzie to rok stracony.

Widać to choćby po budżecie województwa, który mimo, że biedniejszy o blisko 10 proc. w porównaniu z poprzednim, to i tak w 40 proc. składa się z zadań inwestycyjnych. Tylko na drogi wojewódzkie zostanie przeznaczone ponad 80 mln zł, 35 mln zł ma kosztować pracownia badań PET w Szpitalu Wojewódzkim im. Kopernika w Łodzi (16,5 mln zł dokłada UE), 23,5 mln zł rewitalizacja Ośrodka Pediatrycznego im. Korczaka w Łodzi (20 mln zł z UE), czy 59 mln zł na remont Teatru Wielkiego (ponad 35,5 z budżetu UE).

Łącznie województwo zainwestuje ponad 343 mln zł, w tym ponad 50 na Łódzką Kolej Aglomeracyjną, która ma wystartować pod koniec roku.

współpraca: pb, jol, greg, tyka, ag, burz, rk, ap, jj, pg, wll, kk, ryb, jd

Damy ci więcej - zarejestruj się!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki