Jak relacjonował "Kurier Łódzki" w 1925 r., po poświęceniu obiektu "z natężoną uwagą i objawami najwyższego podziwu śledzono zwłaszcza zdumiewające ewolucje".
Do wybuchu II wojny światowej pasażerowie mogli latać z Łodzi do Poznania, Warszawy, Wilna i Lwowa. Po zajęciu miasta przez Niemców, lotnisko zostało rozbudowane, tak aby mogły na nim lądować samoloty Luftwaffe.
Po roku 1945 łódzki port był po Okęciu najważniejszym lotniskiem w kraju. 20% ówczesnego ruchu lotniczego odbywało się właśnie w Łodzi. W roku 1958 władze PRL zdegradowały Lublinek w hierarchii polskich portów. Korzystali z niego wyłącznie członkowie łódzkiego Aeroklubu.
Przełom w funkcjonowaniu obiektu nastąpił dopiero w 1996 roku, kiedy po gruntownym remoncie i oddaniu do użytku I terminala, Lublinek uzyskał status międzynarodowego portu lotniczego. Pierwsze połączenie z zagranicą zostało uruchomione w roku 2004, kiedy linie European Air Express obsługiwały loty do Kolonii. Rok później w ciągu 70 dni wybudowano II terminal. A dwa lata później Lublinek zmienił nazwę i zyskał patrona. Od stycznia 2006 roku lotnisko nosi nazwę Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta.
Dziś pasażerowie z Łodzi mogą latać do Bułgarii, Egiptu, Gracji, Izraela, Tunezji, Turcji, Niemiec, Anglii, Szkocji, Włoch oraz Irlandii.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?