Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bajkowy urlop w Łodzi. Nowa kampania promocyjna miasta

Agnieszka Magnuszewska
Bajkowy urlop w Łodzi będzie promowany przez mieszkańców regionu łódzkiego na 250 billboardach w całej Polsce.

Łódź promująca się poprzez bajkę o Kopciuszku, do której tło stanowi Manufaktura. To pomysł Polskiej Organizacji Turystycznej, która w sobotę (14 czerwca) zaprezentowała nową odsłonę kampanii "Bajkowy urlop w Polsce". Taka bajkowa konwencja promocji 16 polskich regionów sprawdziła się już w Europie i Azji. Łódź jako Kopciuszek prezentuje się od roku w: Pekinie, Kantonie, Szanghaju i Bombaju. Teraz czas na Polskę.

- Łódź była Kopciuszkiem, ale dzięki rewitalizacji odzyskuje swój urok. Wiele osób do niedawna nie wierzyło, że Łódź to miasto, do którego można przyjechać w celach turystycznych - przekonuje Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Wybór Manufaktury na tło billboardu nie jest przypadkowy. W 2010 roku otrzymała ona złoty certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Poza tym jako centrum handlowe może przekonać Azjatów, zwłaszcza Chińczyków, do wizyty w Łodzi.

- Zanim rozpoczęliśmy kampanię na rynku azjatyckim, przeprowadziliśmy badania, co może być dla niego najbardziej interesujące. Wybraliśmy magnesy, które przyciągają turystów. Nasze działania okazały się skuteczne, bo Polskę odwiedziło o 20 procent więcej cudzoziemców niż w ostatnich latach - zaznacza Rafał Szmytke, prezes POT.

W przypadku Łodzi zawitało do niej o 20 procent więcej Japończyków, ponad 10 procent Chińczyków i około 4 procent mieszkańców Indii. Teraz pozostało przekonanie do Łodzi mieszkańców innych regionów Polski. Częściowo to zadanie spoczywa na mieszkańcach województwa łódzkiego, bo mają się oni stać twarzą regionu na billboardach.

Dlatego w sobotę zorganizowano w Manufakturze konkurs na odegranie bajkowej scenki, promującej atrakcje turystyczne regionu. Zostały one sfotografowane, a zdjęcia zostaną umieszone na stronie http://twarzregionu.pl, podobnie jak fotografie z pozostałych 15 województw. Kampania potrwa do września.

Internauci poprzez swoje głosy, oddawane na poszczególne fotografie, będą mogli wybrać ścisłą czołówkę. Natomiast ostateczny głos będzie należał do jury, które wyłoni autorów najbardziej pomysłowej interpretacji bajkowych motywów w każdym województwie. To oni wezmą udział w ogólnopolskiej kampanii, czyli pojawią się na 250 billboardach w kraju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki