Będzie piąty przetarg na sprzedaż Sukcesji w Łodzi. Za ile tym razem można kupić centrum? Kiedy odbędzie się przetarg?

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Za około dwa miesiące ma odbyć się piąty już przetarg na sprzedaż Sukcesji, czyli centrum handlowo-rozrywkowego przy ul. Rembielińskiego w Łodzi. Cena wywoławcza wynosi 80 mln zł i jest o 5 mln zł niższa od tej z przetargu numer cztery.Do tej pory odbyły się cztery przetargi, do których nikt się nie zgłosił.Czytaj dalej
Za około dwa miesiące ma odbyć się piąty już przetarg na sprzedaż Sukcesji, czyli centrum handlowo-rozrywkowego przy ul. Rembielińskiego w Łodzi. Cena wywoławcza wynosi 80 mln zł i jest o 5 mln zł niższa od tej z przetargu numer cztery.Do tej pory odbyły się cztery przetargi, do których nikt się nie zgłosił.Czytaj dalej Archiwum
Udostępnij:
Za około dwa miesiące ma odbyć się piąty już przetarg na sprzedaż Sukcesji, czyli centrum handlowo-rozrywkowego przy ul. Rembielińskiego w Łodzi. Cena wywoławcza wynosi 80 mln zł i jest o 5 mln zł niższa od tej z przetargu numer cztery.

Do tej pory odbyły się cztery przetargi, do których nikt się nie zgłosił. W pierwszym cena wyniosła 126 mln zł, w drugim była o 6 mln zł niższa. Dopiero przy trzecim przetargu cena spadła poniżej 100 mln i wyniosła 99 mln zł, ale nie przełożyło się na to zainteresowanie potencjalnych nabywców, podobnie jak w przypadku przetargu numer cztery, gdy cena spadła do 85 mln zł.

Nowa uchwała rady wierzycieli

W piątek rada wierzycieli Sukcesji zebrała się po raz kolejny.

- Rada wierzycieli podjęła kolejną uchwałę o obniżeniu ceny wywoławczej, tym razem do 80 mln zł - mówi Ewa Frontczak, syndyk Sukcesji. - Rozpoznanie ofert najpewniej nastąpi w listopadzie.

Taniej o 46 mln zł

Najnowsza cena jest o 46 mln zł, czyli ponad jedną trzecią, niższa od początkowej. Centrum, z wyjątkiem czwartego piętra, jest zamknięte od lipca ubiegłego roku. Czynna jest jedynie część rozrywkowa, czyli kino, kręgielnia i klub fitness. Nowy właściciel będzie musiał skomercjalizować centrum, czyli znaleźć najemców części handlowej i restauracyjnej.

Zysk, ale...

Zdaniem dr Pawła Kowalskiego, specjalisty ds. marketingu z Uniwersytetu Łódzkiego, Sukcesja może przynosić zyski, ale nie od razu i pod pewnymi warunkami. Centrum wymaga zmian w organizacji przestrzeni, trzeba też zadbać o dobry dobór najemców, tak by Sukcesja wyróżniała się na tle innych centrów handlowych, zwłaszcza pobliskich. Według naukowca, centrum powinien kupić fundusz inwestycyjny, który specjalizuje się w tego typu obiektach, potrafi nimi zarządzać i jest skłonny poczekać kilka lat na zysk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Kiedyś ktoś to kupi.

Pytanie za ile i kiedy.

Tylko warto pamiętać, że czas działa na niekorzyść.
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie