Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Black Friday, Black Weekend, Black Week... Łodzianie ruszyli na zakupy! ZDJĘCIA, WYPRZEDAŻE do 70%

Magdalena Jach
Magdalena Jach
Łodzianie wczoraj już ruszyli do centrów handlowych, licząc na okazyjne zakupy w obniżonych cenach. Manufaktura, Port Łódź, Galeria Łódzka, Pasaż Łódzki, CH M1, CH Tulipan, Nowa Górna to miejsca, gdzie najchętniej odwiedzamy sklepy ulubionych marek.

Black Friday, Black Weekend, Black Week

Coroczna oferta Black Friday – a ten czarny piątek przypadł 26 listopada – przyciąga tłumy chętnych. Sklepy, restauracje, usługi – oferują w tym dniu rabaty nawet do 70 procent. Na tym jednak nie koniec – Black Friday wydłuża się bowiem do Black Weekend, a nawet Black Week. Niektóre sklepy rozpoczęły tydzień wyprzedaży już 22 listopada, a potrwa on do 29-30 listopada. Przed nami zatem jeszcze kilka dni gorączki zakupów. Można je robić nie tylko stacjonarnie.

Także sklepy internetowe kuszą ofertami.

Kiedy kilka lat temu pojawiły się w Polsce promocje spod znaku „black” były one bardzo ostrożne. Przeceny organizowane w sklepach były niewielkie, sięgały ok. 10-20%. Były też krótkie, spontaniczne i zwykle zamykały się w jednym dniu – w piątku. Rano pojawiała się informacja o rabatach, wieczorem wraz z zamknięciem sklepu przeceny znikały – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor w Newbridge, firmy, która skupia 6 centrów handlowych, w tym Nową Górną w Łodzi. – Ostatnie 3 lata przynoszą jednak znaczące zmiany w formule wydarzenia. Marki, ale także same centra handlowe, coraz chętniej i częściej organizują nie jednodniowy Black Friday, ale dwudniowy Black Weekend czy 7-dniowy Black Week. Przyczyna tej zmiany jest prosta: pojawienie się dodatkowego, nawet krótkiego sezonu promocji znacząco wpływa zarówno na ruch w sklepach i centrach, jak również na ich obroty, zapewniając markom udane wejście w intensywny sezon świątecznych zakupów, kluczowy dla handlu.

Największe oblężenie przeżywają sklepy ze sprzętem rtv i agd, oferując niektóre towary ze zniżkami o kilkaset złotych. Niektórzy czekali na ten moment, by móc wyposażyć dom np. w nową pralkę, lodówkę, robota odkurzającego czy telewizor. Inni chcą go wykorzystać, aby nabyć prezenty gwiazdkowe dla bliskich – tak że ze zniżkami oferowane są laptopy, słuchawki, konsole do gier, ekspresy do kawy i wiele innych drobniejszych sprzętów.

Bardzo duży ruch panuje także w sklepach z odzieżą i obuwiem. Oferują one rzeczy w cenach niższych o 20, 30, 40, 50, czasem 70 procent. Oczywiście te okazje często nie obejmują całego asortymentu, ale wiele osób liczy, że trafi na coś akurat potrzebnego, fajnego, dobrej jakości. Podobnie jest w sklepach z kosmetykami, biżuterią, dekoracjami do mieszkań. Często oferują one też promocje typu: kup jeden produkt, drugi dostaniesz gratis, lub: kup trzy produkty w cenie dwóch.

Centra handlowe są przygotowane na nasilony ruch, ale zwracają uwagę, aby klienci przestrzegali zasad reżimu sanitarnego – nosili maski, dezynfekowali ręce, zachowywali dystans. Nie chcieliby dodatkowych ograniczeń w funkcjonowaniu, a czwarta fala pandemii się nasila.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Black Friday, Black Weekend, Black Week... Łodzianie ruszyli na zakupy! ZDJĘCIA, WYPRZEDAŻE do 70% - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki