Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Boże Narodzenie 2017. Mieszkańcy Łodzi i regionu kupują prezenty na ostatnią chwilę

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Mieszkańcy regionu spędzają ostatnie dni przed świętami na zakupach. Zapchały się punkty odbioru paczek w Empikach, przed kasami ustawiały się kolejki

Wielu mieszkańców regionu spędziło ostatni weekend na zakupach. W centrach handlowych były kolejki, a w handlu internetowym pojawiły się problemy z odbiorem paczek.

W galeriach handlowych w weekend zrobiło się tłoczno. Zadowoleni byli sprzedawcy z łódzkiej Sukcesji. - Od piątku nareszcie handlowo jest dobrze - cieszyła się ekspedientka ze sklepu z odzieżą męską.

W Manufakturze klientów było tylu, że trudno było wjechać na parking. W Galerii Łódzkiej w Smyku ustawiały się kolejki.

Klienci, którzy wybrali zakupy przez internet, też nie mieli łatwo. Zapchały się bezpłatne punkty odbioru zamówień w Empikach w Manufakturze i w Galerii Łódzkiej. „Z powodu dużej liczby paczek” zawieszona też została możliwość odbierania paczek w Empiku w piotrkowskiej galerii Focus. Po odbiór piotrkowianie musieli fatygować się do Bełchatowa.

Zasypane przesyłkami są także paczkomaty. W niedzielę po południu kolejka klientów stała przed paczkomatem przy ul. Kopcińskiego w Łodzi. Wyświetlał informację o restarcie systemu.

Tymczasem sprzedawcy robią wszystko, żeby obsłużyć zwiększone obroty. Empik przed świętami zatrudnił dodatkowo 500 osób w całej Polsce. Łódzkie centra handlowe od weekendu wydłużyły czas pracy, np. Manufaktura czynna jest aż do godz. 23.

- Od ubiegłych świąt podwoiliśmy liczbę skrytek w paczkomatach - mówi Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu. - Ich liczba wzrosła w całym kraju ze 130 do 250 tys. Dodatkowo InPost przygotował 1700 mobilnych paczkomatów, które stawia tam, gdzie paczkomaty są przepełnione. A osobom, które odbiorą przesyłkę w ciągu czterech godzin, stawia miesiąc dostępu do serwisu z filmami.

Przez najbliższe dni sytuacja się nie zmieni. Z badania firmy Kantar Millward Brown na zlecenie firmy PayPal wynika, że aż 49 proc. Polaków zostawia zakup prezentów na ostatnią chwilę, a tylko 7 proc. kupuje je kilka tygodni wcześniej. Większość zakupów robi w sklepach stacjonarnych. Zaledwie 5 proc. wartości polskiego rynku detalicznego to zakupy w sieci.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki