Budowa dworca Łódź Fabryczna. Montują wielkie, żelbetowe prefabrykaty [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczyński
Udostępnij:
Na plac budowy Fabrycznego przywiezione zostały żelbetowe elementy konstrukcji. Ważą nawet do 70 ton. Najdłuższe z nich mierzą 32 metry.

Na budowie dworca Łódź Fabryczna rozpoczyna się montaż kilku tysięcy żelbetowych prefabrykatów. Stawiane będą na stropie, na poziomie zero, czyli na wysokości powierzchni gruntu.

- Wśród prefabrykatów znajdą się główne elementy konstrukcyjne, czyli belki nośne, dźwigary, płyty oraz mniejsze elementy wypełniające - mówi Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM, czyli wykonawcy inwestycji. - Będą one montowane w stropie, w obszarze parkingu i dworca autobusowego, a także częściowo w obszarze stacji kolejowej. Dotychczas na budowie dworca nie wykorzystywano elementów prefabrykowanych w takiej skali i o tak dużych gabarytach. Największe z nich ważą ponad 70 ton i mierzą 32 metry.

Prefabrykaty wykorzystywane będą do montażu dwuprzęsłowych belek nośnych o wysokości 2 metrów. Na nich zbudowany będzie żelbetowa płyta o grubości 20 cm. Montaż stropu z wykorzystaniem prefabrykatów ma trwać trzy miesiące.

W ostatnim czasie przyspieszono tempo prac ziemnych. Dziennie wydobywanych jest 6 tys. metrów sześciennych piachu. Niebawem zacznie się tam budowa płyty dennej, po której będą jeździć pociągi.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
a
Dworzec bedzie utrzymywany przez PKP.Miasto bedzie sie dokladalo tylko do aprkingu (1000 miejsc), a ten parking sie bardzo przyda.
G
Gość
Ktoś napisał ze na starym dworcu było pełno meneli, a na nowym to nie będzie bo nowy??? będą, po roku będzie ich tyle że żeby ich wyłapywać z tak dużego obiektu to bez przerwy będzie musiało biegać po obiekcie ze 100 ochroniarzy.
F
Falco
...jak będą musieli w podatkach spłacić te cuda architektoniki miejskiej. Będą piszczeć jak w zębach będą zanosić pieniążki do urzędu. Mnie jakoś to zaczyna powoli martwić, bo w ciągu 2 lat wzrósł mi np. podatek za mój własny WŁASNOŚCIOWY garaż ponad trzykrotnie!!!! teraz już wiem skąd władze planują wziąć kasę na te megalomańskie inwestycje. Z naszych kieszeni! Nie dziwie się że ludzie uciekają z tego miasta.
P
Pasażer1985
Wiecznie niezadowoleni z jakiejkolwiek inwestycji w tym dziadowskim mieście. Dworzec to inwestycja na nawet 100 lat. Kiedyś przepustowość może zostać wykorzystana.
Niech g****** ministerstwo uruchomi projekt KDP. Mam gdzieś płatne autostrady i drogi. Wolę pociąg, o ile jego szybkość i standard będzie na poziomie europejskim.

Na dworzec w Poznaniu też narzekano. A w tej chwili to jeden z najlepszych w Polsce. Chyba, że ktoś woli zaułki Zachodniego w Wawie albo jakikolwiek inny zgrzybiały.
Może dawny fabryczny był idealny? Z menelami, smrodem obleśnych barów i dworcem PKS pod niebem?
M
Mokka
...który będzie wykorzystany może w 10-15% założonej przepustowości. Ciekawe co na to Unia i jej chęć dofinansowania tego cyrku. Wy się denerwujecie jednym małym skwerkiem im. Lecha a PO wam stawia za ponad 2 miliardy NASZYCH WSPÓLNYCH PIENIĘDZY dwa wielkie pomniki na swoją cześć i chwałę pod postacią NCŁ i Rowu Zdanki. A łodzianie nadal są uparci i uciekają z miasta, nowych mieszkańców coś nie przybywa... no cóż za ironia... A moze byście w końcu skończyli A1 by cały tranzyt nie szedł przez to biedne miasto??
k
kra,kra,kra,,,,,,
wszystko idzie za wolno,chyba koordynacja i nadzór kuleje i to bardzo,chyba będą krakał
p
pardons
Wreszcie zaczynaja wracac dp starego holenderskiego pomyslu fabryk domow. W przypadku tak ogromnej inwestycji obok powinna powstac fabryka prefabrykatow obok
Dodaj ogłoszenie