Budowa trasa Górna coraz bliżej

Agnieszka Magnuszewska
Budowa Trasy Górna, planowana już od lat 70., w końcu ma się rozpocząć wiosną. W środę Zarząd Dróg i Transportu otwiera oferty w przetargu na inwentaryzację działek pod Trasę Górna, która połączy ul. Pabianicką i Rzgowską. Droga ma powstać do końca 2013 roku, a jej głównym zadaniem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z ciągu ulic Paderewskiego - Rzgowska.

- Inwentaryzacja, czyli spis budynków i drzew znajdujących się obecnie w korytarzy przyszłej drogi, to wymóg ustawy o zasadach przygotowania i realizacji inwestycji. Firma, która wygra przetarg, ma dwa miesiące na przygotowanie inwentaryzacji - wyjaśnia Aleksandra Kaczorowska z biura prasowego ZDiT.

Natomiast do końca roku ma być gotowy projekt Trasy Górnej. Tworzy go firma Mosty-Łódź, która wygrała przetarg "zaprojektuj - wybuduj". Nowa droga będzie się rozpoczynać u zbiegu al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej. W tym miejscu powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Pod Pabianicką zostanie wybudowany tunel, w którym powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Tunel ma prowadzić aż do linii kolejowej.

Znacznie bardziej skomplikowane ma być skrzyżowanie Trasy Górna z ul. Rzgowską, bo zaplanowano je aż na trzech poziomach. Ostatni z nich, czyli estakada, połączy Rzgowską z Trasą Górna. Powstanie na niej jedna jezdnia z dwoma pasami. Poziom zero zajmie skrzyżowanie, przez które będą mogli przechodzić piesi i rowerzyści. Natomiast na poziomie minus jeden zostanie wybudowany tunel, który poprowadzi ruch w kierunku węzła autostrady A1. W tunelu powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

Koncepcja Trasy Górnej przewiduje też wybudowanie nowej ul. Śląskiej między torami a ul. Zaolziańską. Prawdopodobnie będzie ona mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Nowa Śląska ma się łączyć z Trasą Górna.

Budowa nowej drogi została podzielona na dwa etapy. Pierwszy to dwukilometrowy odcinek między Paradną a Rzgowską. To właśnie tam wiosną rozpoczną się prace. Natomiast w drugim etapie powstanie fragment Trasy Górna między Paradną a Pabianicką. Jego planowana długość to 2,4 km.

Inwestycja ma kosztować 425 mln zł, z czego połowę dofinansuje Unia Europejska.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx

Na mapce w jest ulica Łąkowa. To chyba nie ten rejon miasta.

Ł
ŁODZIANIN

POWSTANIE TRASA " KONSTYTUCYJNA" TA TRASA PLANOWANA JEST DUŻO WCZEŚNIEJ NIŻ TRASA GÓRNA...

M
Marek P. Jurkiewicz

Chciałoby się powiedzieć, że to komuna wraca, ale przecież ze ZDiT-u i MPU tak naprawdę nigdy nie odeszła, tylko nazwę zmienili.

R
Ręce opadają

A po co komu ta trasa, jak m apowstać ring wokół Łodzi...?

Ł
Łodziak

Za te 200 baniek, które wyłoży na trasę miasto można wyremontować kilkadziesiąt kamienic w centrum!

m
ms1

tylko dlaczego dopiero teraz gdy zabraliśmy się za obwodnicę, która ma całkiem wyprowadzić tranzyt z miasta? Ma to jeszcze sens?

Dodaj ogłoszenie