Budowa Trasy W-Z. Czekają nas kolejne zmiany w rozkładach jazdy

Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
Pierwsze zmiany w rozkładach MPK od 14 października, a kolejne po 1 listopada. To najważniejsze informacje podane na środowej sesji nadzwyczajnej, którą poświęcono komunikacji miejskiej na czas modernizacji trasy W-Z. Argumentem do jej zwołania był tłok w tramwajach kursujących po trasie ŁTR.

Niestety, spora część sesji w ogóle nie dotyczyła tego tematu. I nie wszyscy potraktowali go poważnie, choć kilka godzin wcześniej Hanna Zdanowska przeprosiła łodzian za dotychczasowe utrudnienia.

CZYTAJ: Prezydent Zdanowska przeprasza za rozkład jazdy MPK na trasie W-Z

"Grą na zmęczenie" było według radnych bardzo długie wystąpienie Grzegorza Nity, dyrektora Zarządu Dróg i Transportu, który dokładnie omówił organizację ruchu po 4 listopada i trasy objazdów dla aut. Gdy radni zapytali, jak to się wiąże z komunikacją miejską, dyrektor skwitował: - Pasażerowie muszą jakoś dotrzeć do przystanków.

A gdy już się na przystanku znajdą, powinni dokładnie prześledzić rozkład jazdy, bo zmieni się on na sześciu liniach już na początku przyszłego tygodnia.

- Autobusy linii 98 będą kursowały co 5 minut, co znaczy, że będzie na niej jeździło o pięć pojazdów więcej - poinformował Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Natomiast autobusy linii Z10 mają kursować co 10 minut.

Kolejne zmiany wiążą się z trasami. Od 14 października wydłuży się trasa linii 5. "Piątka" będzie kursować aż do ul. Chochoła.

Wydłuży się również trasa linii 16A, tramwaje mają jeździć z Helenówka przez pl. Niepodległości i ul. Rzgowską na Kurczaki.

Przywrócona zostanie linia 7 (Koziny - Śląska) i uruchomiona nowa linia 98B, która ma się zaczynać na dworcu Łódź Widzew i kończyć na ul. Maratońskiej.

Mieszkańcom Retkini łatwiej będzie się wydostać komunikacją miejską od 1 listopada. Wówczas kursować mają stamtąd tramwaje linii 12 (Wyszyńskiego - Pomorska) i 14 (Wyszyńskiego - pętla Dąbrowa). Składy obu tych linii będą kursować co 10 minut. Tramwaje te pojadą ul. Kopernika.

- Ze względu na powrót tramwajów na tę ulicę zlikwidowana zostanie linia 8A (Żabieniec - Wyszyńskiego - red.) - poinformował prezes Papierski.

Zawieszona też zostanie linia zastępcza Z15, bo na al. Politechniki powrócą tramwaje 15 i 15A. Mają kursować co 12 minut.

Kolejną zmianą, jaka szykuje się od 1 listopada, to zawieszenie linii Z3 (Kilińskiego - skrzyżowanie marszałków) i wydłużenie trasy linii Z2 od pętli Augustów do Kilińskiego.

Zwiększona też zostanie częstotliwość autobusów linii 70 (co 12 minut) i linii 96 (co 7 i pół minuty).

CZYTAJ TEŻ: Budowa Trasy W-Z: jak powinna jeździć komunikacja zastępcza?

Informacji o planowanych zmianach w rozkładach jazdy towarzyszyła też prezentacja sytuacji w pojazdach MPK. Na kilku filmach przedstawiono autobusy i tramwaje, w których tłoku nie było. Wzbudziło to zdziwienie wnioskodawców sesji. Piotr Adamczyk, radny PiS, zaczął odpytywać wiceprezydenta Radosława Stępnia.

- Panie prezydencie, kiedy pan ostatnio jeździł tramwajem linii nr 2 w godzinach szczytu? Czy widział pan wówczas puste tramwaje - pytał radny Adamczyk.

- Pan mnie pyta, czy mam własne Hollywood i kręcę takie filmy z ręki? Widziałem zatłoczone autobusy i tramwaje parę miesięcy wcześniej. Tłok był porównywalny do tego sprzed kilku dni - odparował Stępień.

Radny Adamczyk podkreślił, że sesja nie jest jego kaprysem, tylko odzewem na skargi wielu łodzian.

- Problem istnieje i prezydent powinien przeanalizować częstotliwość kursowania komunikacji miejskiej. A żeby ją poprawić, potrzeba środków finansowych - zaznaczył Adamczyk.

Radni podjęli więc uchwałę, która wyraża gotowość Rady Miejskiej do wprowadzenia zmian w budżecie i sfinansowania dodatkowych kursów. Uchwała zawiera też przeprosiny skierowane do łodzian za utrudnienia, jakie zafundowały im władze miasta.

CZYTAJ TEŻ: Budowa Trasy W-Z: autobusy MPK opóźnione nawet o pół godziny

W połowie miesiąca łodzianie nie tylko powinni się spodziewać zmian w rozkładach jazdy, ale też ulotek w skrzynkach pocztowych. Mają one informować o utrudnieniach od 4 listopada. Rozdawać je będą także pracownicy MPK, kontrolerzy na parkingach i strażnicy miejscy. Poza tym mapki z organizacją ruchu zostaną umieszczone na wszystkich parkomatach i w biurach kontaktu z mieszkańcami.

- Pracownicy ZDiT przeszkolą pracowników biur tak, by mogli skutecznie informować mieszkańców - oświadczył Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT.

CZYTAJ WSZYSTKO O BUDOWIE TRASY W-Z NA DZIENNIKLODZKI.PL/TRASAWZ I NA FACEBOOKU

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jak taxi

wszystko pod mochera robione żeby z pupą usiad na miejscu nawet gdy jest w 40 procentach zapełniony to już tłok tylko dlatego że nie ma miejsca

S
Sprawdź

Od mieszania herbata nie jest bardziej słodka.
Cała ta przebudowa to........ (Ustawa o Cenzurze)

c
cxz

a to znaczna różnica. Trasa WZ istnieje od wielu lat i dobrze żeby dziennikarze o tym wiedzieli!

p
pasażer

Jest jeszcze drugi problem - 16 i 11 bardzo często jadą minutę po sobie, a potem między nimi jest dziura nawet kilkunastominutowa. Koszmar, koszmar, koszmar.

l
lodz

jak chcemy zachęcić Łodzian do komunikacji zastępczej, to proszę Pani Hanno o darmowe bilety w godzinach szczytu na remontowanych odcinkach ! (już idę na rękę i proszę tylko w godz. 7-9 oraz 15- 17) !!! Nie realne.?! Zabieracie drogi, dajcie chociaż też przyjemność podróży w puszce jak sardynka za free :)

X
XYZ

Żadna z wymienionych zmian nie dotyczy ŁTR. A dzisiaj mój tramwaj jadący do centrum praktycznie nie zabierał pasażerów z przystanku już od Sikorskiego, bo był napakowany po brzegi. My mieliśmy farta, ale reszcie ludzi współczuję. Tłok na przystankach i w tramwajach pokazuje wyraźnie, że tramwajów 11 i 16 jest ZA MAŁO. Dlaczego nie ma szybkiej akcji budowy podwójnych przystanków w centrum i puszczenia ŁTR z właściwą częstotliwością, czyli co 3 minuty?

X
XYZ

Tylko nie za bardzo mam pomysl co zrobic by 96 "jeździło",a nie "stało"
Ktoś coś?:)

X
XYZ

"linii 96 (co 7 i pół minuty)" i co to da/ Autobusy na Rewolucji/Jaracza stoja w krokach wiec mozecie sie z ta linia wypchac

v
vvv

Nie ma kasy na komunikację miejską i stąd jest jak jest!!!!!!

m
major Zgred

Ty tu dowodzisz synku tym burdelem ?

g
gość

Część pasażerów 2 mogłaby pojechać 13, gdyby ta nie kursowała co 15-20 minut, tylko co 10 minut jak 12 i 14. Wydłużanie 5 na Chochoła to jakiś makabryczny żart. jeden wagon raz na 20 minut ma cokolwiek zmienić?

Rozdzielenie 16 i 16A to świetna metoda, żeby nikomu ta linia nie pasowała (kto będzie czekał na tramwaj 24 minuty, no kto?).

Księży Młyn nadal odcięty od świata, Na Przybyszewskiego nadal makabra w tramwajach i autobusach.

Czy linia Z będzie nadal kursować? Po co?

Z jaką częstotliwością pojedzie 7, 20 minut?

Cały czas mamy grę pozorów, niekiedy dość kosztowną, zamiast realnej chęci poprawy.

...

gdzie ty się pisać uczyłeś?!

G
Gość

puknąć się troche w głowe ludzie w innych krajach jeżdżą w tlokach od lat a tu wielkie chalo bo pare dni robut już żle ,trochę wyruzomiałości przecież to jest wielka budowa to normalne że ulice będą zakorkowane a autobusy to nie samoloty

k
kaja

Bardzo ciekawe jak 12 ma ruszyć o 1 listopada, jak od 1 lipca nawet połowa trasy remontowej nie jest wykonana. Widocznie zdarzy się cud!Jak zawsze w tym mieście.

j
jery

Od 15.07 chodzi na Kurczaki. Ktoś nie uważa

Dodaj ogłoszenie