Budowa Trasy W-Z już za 17 dni. Zobacz zalecane objazdy [MAPA]

Agnieszka Magnuszewska
Od 1 października po głównych alejach w centrum Łodzi nie będą kursować tramwaje. Ruch kołowy między Kilińskiego a Wólczańską zostanie znacznie ograniczony dopiero od 4 listopada. Dostępny będzie tylko jeden pas ruchu.

Chociaż na środowej sesji większość łódzkich radnych zaapelowała do prezydent Hanny Zdanowskiej o wstrzymanie modernizacji Trasy W-Z w ścisłym centrum, władze tę inwestycję zrealizują. Ponownie zapewniły o tym na piątkowej konferencji, prezentując w końcu mapy z organizację ruchu na czas robót.

ZOBACZ: Budowa Trasy W-Z: Proponowane objazdy i zmiany w komunikacji miejskiej [MAPY]

- Na mojej zmianie nie będzie zaprzestania tej inwestycji - podkreśla Hanna Zdanowska. - Jest ona przygotowana do realizacji wbrew temu, co twierdzą opozycyjni radni.

Pierwsze prace rozpoczną się 1 października, ale będą one polegały tylko na demontażu torowiska na al. Mickiewicza i Piłsudskiego. W związku z tym tramwaje nie będą kursowały po alejach od Kilińskiego do Włókniarzy. Zastąpi je linia autobusowa Z10, kursująca co 5 minut. Na al. Mickiewicza i Piłsudskiego utrzymana też zostanie linia 98 i 98A (co 7,5 minuty).

- Tak naprawdę różnica w podróży z Widzewa na Retkinię przed i w trakcie modernizacji Trasy W-Z wydłuży się zaledwie o kilka minut - zapewnia Radosław Stępień.

Na razie jednak władze zaprezentowały układ komunikacji zastępczej, obowiązujący do 4 listopada. Co będzie później? Rozpoczną się roboty drogowe na odcinku Kilińskiego - Wólczańska i ruch kołowy zostanie tam znacznie ograniczony. Dostępny będzie tylko jeden pas z nakazami prawoskrętu w pierwszą przecznicę. Przejezdne pozostaną skrzyżowania z Kilińskiego i Sienkiewicza, a zamknięte z Wólczańską oraz Kościuszki. Jednak ruch na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego zostanie utrzymany.

Drogówka zaproponowała kilka objazdów kierowcom. Na pewno ułatwi je udostępnienie wszystkim zmotoryzowanym odcinka ul. Żwirki między Kościuszki a Piotrkowską. Do tej pory kursowały po nim tramwaje i kierowcy z zezwoleniem.

Szczegółowe mapy z nową organizacją ruchu, objazdami i miejscami parkingowymi dostępne są na specjalnym serwisie "Dziennika Łódzkiego"- Budowa Trasy W-Z oraz na fan page'u Trasa W-Z Łódź.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jakub Hubert

A co do niej, dalo sie zrobic "szybki tramwaj" na Kosciuszki? To to samo trzeba bylo zrobic tutaj, wraz z tym centralnym przystankiem przesiadkowym przy Centralu. Tylko moze swiatla dostosowac elektronicznie, tak zeby tramwaj naprawde nie czekal. I juz.
Wtedy komunikacja zastepcza w postaci autobusow (na znienawidzonych przez mnie) buspasach na pewno dalaby rade i korki nie bylyby az tak wielkie.

J
Jakub Hubert

ale jesli miasto dostanie dofinansowanie na budowe nowej linii tramwajowej, ale tylko z jedną szyną, to tez ma robic ? Bo wypada ?
Absurd robic cos co rozwali miasto na dwa lata, po czym zostanie betonowa rana w centrum... Z punktu widzenia architektonicznego to jest Mrożek, z punktu widzenia politycznego - przegrana w wyborach, jak pusci sie ruch czteropasmowy ruch w jednopasmową Żwirki i Wigury i i tak zawsze zapchaną Tuwima. Ktos tu naprawde nie ma instynktu samozachowawczego...

k
kuba

zrozum chłopie że miasto nie stać na tunel a unia tylko może dopłacić do inwestycji tramwajowej a nie drogowej. na tunel odmówiła kasy.

G
Gość

na rower albo taxi a zimą sankami

...

Wszystkie osoby które piszą te "inteligentne" komentarze na pewno chcą żeby łódź była ładnym miastem z nową infrastrukturą, ale najlepiej jak by to zrobili w jedną noc i bez utrudnień.

S
Szwendaczek256

Przecież te tramwaje jeżdżą. Linia Z, Chocianowice - Kurczaki.

J
Jakub Hubert

... Tuwima oraz Zwirki i Wigury ma przejac ruch z Widzewa, ktory do tej pory idzie 4 pasmową ulica Piłsudskiego ? I mimo 4 pasow jest w pelni zakorkowana ?
Komus niezle odbilo...
Trzeba bylo to zrobic tak jak proponowali inteligentni ludzie - wszystko jest w tunelu, a nie w czyms co bedzie przypominalo fose. A tunel mozna drozyc czesciowo przy nie zamknietym ruchu na gorze. Kiedy tunel bylby skonczony a ruch puszczony dolem, wtedy gore mozna by zagospodarowac inaczej niz drogami. Np. pasem zieleni.

P
Pasażer 1985

A swoją drogą przecież w Helenówku stacjonowały trwamwaje dwukierunkowe, które MPK przejęło (3 członowe) oraz 2 członowe.
Zamiast je po przejęciu naprawiać i modernizowac (przecież o budowie wiadomo juz dawno), to pewnie część pocieto i liczono na cud sprowadzenia kolejnych używek z Niemiec (a rynek jest ograniczony).
Przeceiż MKT uzywało tych pojazdów do ostaniego dnia. Z tego co widze bardzo podobne 2 członowece nadal jeżdzą na linii 46. A gdzie te starsze modele?
To wszystko powinno wrócić na tory i pracować na trasie WZ w czasie remontu. Ale w tym mieście jak zwykle decyzje podejmuja debile.

k
kierowca

Panie Stępień co to za bzdury pan opowiada.Nikt nie wierzy w ten "organizacyjny burdel" ,który fundujecie łodzianom.Sami się przekonacie jak zostanie miasto sparaliżowane komunikacyjnie.

l
lubudubu

Czy miał rację? Bo jak obserwuje się na co zaciągają WŁADZE Łodzi przy aprobacie radnych KREDYTY, to w najbliższym czasie będziemy miastem D.......

l
lubudubu

Czy miał rację? Bo jak obserwuje się na co zaciągają WŁADZE Łodzi przy aprobacie radnych KREDYTY, to w najbliższym czasie będziemy miastem D.......

G
Gość

i czytelne,lepiej chyba nie da się zrobić,więc teraz chodzi o to aby wyrobić sie z harmonogramem robót aby nie było opóźnień jak na Kopernika gdzie nieroby zbijają bąki,no jak ich stać płacić kary to należy im porządnie przysolić karami!

Ł
ŁodzianinPK

cyt: [...] - Tak naprawdę różnica w podróży z Widzewa na Retkinię przed i w trakcie modernizacji Trasy W-Z wydłuży się zaledwie o kilka minut - zapewnia Radosław Stępień - Łaskawy Panie Stępień a kiedy Pan ostatnio podróżował komunikacją miejską???? - skoro opowiada Pan takie brednie? Po Piłsudskiego najszybszym środkiem komunikacji był tramwaj bo wydzielone torowisko i nie stoi w korkach np przed Rydza Śmigłego...autobus zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu będzie jechał na Widzew o dobra godzinę dłużej - no chyba, że wydzielicie BUS-pasy - ale to z kolei zwiększy korki dla osobówek.... Zgadzam się z Panią Prezydent, że trzeba działać z trasą W-Z ale czy na prawdę nie można poczekać jak inne altarie ze wschodu na zachód będą po remoncie? Narutowicza zamknięta, Tuwima zamknięta, teraz jeszcze Piłsudskiego - coś mi się wydaję, że bez względu na każdy głos rozsądku Pani Prezydent zamknie wszystkie ulice byle tylko za Jej kadencji było widać ile się robi....wiem, że trzeba ale pamiętajcie o mieszkańcach a nie tylko PR politycznym.

Dodaj ogłoszenie