Budowa Trasy W-Z już za 17 dni. Zobacz zalecane objazdy [MAPA]

Agnieszka Magnuszewska
Udostępnij:
Od 1 października po głównych alejach w centrum Łodzi nie będą kursować tramwaje. Ruch kołowy między Kilińskiego a Wólczańską zostanie znacznie ograniczony dopiero od 4 listopada. Dostępny będzie tylko jeden pas ruchu.

Chociaż na środowej sesji większość łódzkich radnych zaapelowała do prezydent Hanny Zdanowskiej o wstrzymanie modernizacji Trasy W-Z w ścisłym centrum, władze tę inwestycję zrealizują. Ponownie zapewniły o tym na piątkowej konferencji, prezentując w końcu mapy z organizację ruchu na czas robót.

ZOBACZ: Budowa Trasy W-Z: Proponowane objazdy i zmiany w komunikacji miejskiej [MAPY]

- Na mojej zmianie nie będzie zaprzestania tej inwestycji - podkreśla Hanna Zdanowska. - Jest ona przygotowana do realizacji wbrew temu, co twierdzą opozycyjni radni.

Pierwsze prace rozpoczną się 1 października, ale będą one polegały tylko na demontażu torowiska na al. Mickiewicza i Piłsudskiego. W związku z tym tramwaje nie będą kursowały po alejach od Kilińskiego do Włókniarzy. Zastąpi je linia autobusowa Z10, kursująca co 5 minut. Na al. Mickiewicza i Piłsudskiego utrzymana też zostanie linia 98 i 98A (co 7,5 minuty).

- Tak naprawdę różnica w podróży z Widzewa na Retkinię przed i w trakcie modernizacji Trasy W-Z wydłuży się zaledwie o kilka minut - zapewnia Radosław Stępień.

Na razie jednak władze zaprezentowały układ komunikacji zastępczej, obowiązujący do 4 listopada. Co będzie później? Rozpoczną się roboty drogowe na odcinku Kilińskiego - Wólczańska i ruch kołowy zostanie tam znacznie ograniczony. Dostępny będzie tylko jeden pas z nakazami prawoskrętu w pierwszą przecznicę. Przejezdne pozostaną skrzyżowania z Kilińskiego i Sienkiewicza, a zamknięte z Wólczańską oraz Kościuszki. Jednak ruch na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego zostanie utrzymany.

Drogówka zaproponowała kilka objazdów kierowcom. Na pewno ułatwi je udostępnienie wszystkim zmotoryzowanym odcinka ul. Żwirki między Kościuszki a Piotrkowską. Do tej pory kursowały po nim tramwaje i kierowcy z zezwoleniem.

Szczegółowe mapy z nową organizacją ruchu, objazdami i miejscami parkingowymi dostępne są na specjalnym serwisie "Dziennika Łódzkiego"- Budowa Trasy W-Z oraz na fan page'u Trasa W-Z Łódź.

ZOBACZ PREZENTACJĘ ZDiT: Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 października [PDF]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jakub Hubert
A co do niej, dalo sie zrobic "szybki tramwaj" na Kosciuszki? To to samo trzeba bylo zrobic tutaj, wraz z tym centralnym przystankiem przesiadkowym przy Centralu. Tylko moze swiatla dostosowac elektronicznie, tak zeby tramwaj naprawde nie czekal. I juz.
Wtedy komunikacja zastepcza w postaci autobusow (na znienawidzonych przez mnie) buspasach na pewno dalaby rade i korki nie bylyby az tak wielkie.
J
Jakub Hubert
ale jesli miasto dostanie dofinansowanie na budowe nowej linii tramwajowej, ale tylko z jedną szyną, to tez ma robic ? Bo wypada ?
Absurd robic cos co rozwali miasto na dwa lata, po czym zostanie betonowa rana w centrum... Z punktu widzenia architektonicznego to jest Mrożek, z punktu widzenia politycznego - przegrana w wyborach, jak pusci sie ruch czteropasmowy ruch w jednopasmową Żwirki i Wigury i i tak zawsze zapchaną Tuwima. Ktos tu naprawde nie ma instynktu samozachowawczego...
k
kuba
zrozum chłopie że miasto nie stać na tunel a unia tylko może dopłacić do inwestycji tramwajowej a nie drogowej. na tunel odmówiła kasy.
G
Gość
na rower albo taxi a zimą sankami
...
Wszystkie osoby które piszą te "inteligentne" komentarze na pewno chcą żeby łódź była ładnym miastem z nową infrastrukturą, ale najlepiej jak by to zrobili w jedną noc i bez utrudnień.
S
Szwendaczek256
Przecież te tramwaje jeżdżą. Linia Z, Chocianowice - Kurczaki.
J
Jakub Hubert
... Tuwima oraz Zwirki i Wigury ma przejac ruch z Widzewa, ktory do tej pory idzie 4 pasmową ulica Piłsudskiego ? I mimo 4 pasow jest w pelni zakorkowana ?
Komus niezle odbilo...
Trzeba bylo to zrobic tak jak proponowali inteligentni ludzie - wszystko jest w tunelu, a nie w czyms co bedzie przypominalo fose. A tunel mozna drozyc czesciowo przy nie zamknietym ruchu na gorze. Kiedy tunel bylby skonczony a ruch puszczony dolem, wtedy gore mozna by zagospodarowac inaczej niz drogami. Np. pasem zieleni.
P
Pasażer 1985
A swoją drogą przecież w Helenówku stacjonowały trwamwaje dwukierunkowe, które MPK przejęło (3 członowe) oraz 2 członowe.
Zamiast je po przejęciu naprawiać i modernizowac (przecież o budowie wiadomo juz dawno), to pewnie część pocieto i liczono na cud sprowadzenia kolejnych używek z Niemiec (a rynek jest ograniczony).
Przeceiż MKT uzywało tych pojazdów do ostaniego dnia. Z tego co widze bardzo podobne 2 członowece nadal jeżdzą na linii 46. A gdzie te starsze modele?
To wszystko powinno wrócić na tory i pracować na trasie WZ w czasie remontu. Ale w tym mieście jak zwykle decyzje podejmuja debile.
k
kierowca
Panie Stępień co to za bzdury pan opowiada.Nikt nie wierzy w ten "organizacyjny burdel" ,który fundujecie łodzianom.Sami się przekonacie jak zostanie miasto sparaliżowane komunikacyjnie.
l
lubudubu
Czy miał rację? Bo jak obserwuje się na co zaciągają WŁADZE Łodzi przy aprobacie radnych KREDYTY, to w najbliższym czasie będziemy miastem D.......
l
lubudubu
Czy miał rację? Bo jak obserwuje się na co zaciągają WŁADZE Łodzi przy aprobacie radnych KREDYTY, to w najbliższym czasie będziemy miastem D.......
G
Gość
i czytelne,lepiej chyba nie da się zrobić,więc teraz chodzi o to aby wyrobić sie z harmonogramem robót aby nie było opóźnień jak na Kopernika gdzie nieroby zbijają bąki,no jak ich stać płacić kary to należy im porządnie przysolić karami!
Ł
ŁodzianinPK
cyt: [...] - Tak naprawdę różnica w podróży z Widzewa na Retkinię przed i w trakcie modernizacji Trasy W-Z wydłuży się zaledwie o kilka minut - zapewnia Radosław Stępień - Łaskawy Panie Stępień a kiedy Pan ostatnio podróżował komunikacją miejską???? - skoro opowiada Pan takie brednie? Po Piłsudskiego najszybszym środkiem komunikacji był tramwaj bo wydzielone torowisko i nie stoi w korkach np przed Rydza Śmigłego...autobus zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu będzie jechał na Widzew o dobra godzinę dłużej - no chyba, że wydzielicie BUS-pasy - ale to z kolei zwiększy korki dla osobówek.... Zgadzam się z Panią Prezydent, że trzeba działać z trasą W-Z ale czy na prawdę nie można poczekać jak inne altarie ze wschodu na zachód będą po remoncie? Narutowicza zamknięta, Tuwima zamknięta, teraz jeszcze Piłsudskiego - coś mi się wydaję, że bez względu na każdy głos rozsądku Pani Prezydent zamknie wszystkie ulice byle tylko za Jej kadencji było widać ile się robi....wiem, że trzeba ale pamiętajcie o mieszkańcach a nie tylko PR politycznym.
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie