18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Budowa tunelu na dworzec Łódź Fabryczna rozpoczęta [ZDJĘCIA]

Andrzej Boratyński
Rozpoczął się nowy etap prac związanych z budową dworca Łódź Fabryczna. Wykonawca przystąpił właśnie do budowy 1,5 kilometrowego tunelu, którym pociągi będą wjeżdżały na podziemny dworzec od wschodniej strony.

Tunel będzie miał dwie komory dla pociągów jadących w kierunku Fabrycznego lub Widzewa. Będzie się on zaczynał przy parku Baden-Powella, około 400 metrów przed ul. Niciarnianą.

- Zgodnie z projektem tunel będzie miał około 1,5 km, jego szerokość i wysokość jest zmienna - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik konsorcjum firm Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM, które buduje Fabryczny. - Będzie on wykonany w technologii podstropowej, czyli takiej samej jak podziemny dworzec.

Oznacza to, że najpierw zostaną wykonane ściany szczelinowe, w tym przypadku o grubości od 80 cm do 1 m, na których ma się opierać strop o grubości 1,2 m. Taką samą grubość ma mieć żelbetowa płyta fundamentowa. Gdy już strop będzie gotowy, przez zrobione w nim otwory będzie spod niego wydobywana ziemia.

Pod koniec października rozpoczęły się prace przy budowie tunelu od jego części wlotowej. Obiekt ma być bezpieczny dla pociągów i podróżujących nimi pasażerów. W przypadku jakiejkolwiek awarii będzie można z niego wyjść.

- W tunelu będzie kilka wyjść ewakuacyjnych - po trzy klatki schodowe w części przy ul. Kopcińskiego i przy ul. Niciarnianej - tłumaczy Rumkowska.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawski

A kiedy tak będzie wiercić ? I za ile? I tunel, po przeprojektowaniu, głęboki - typu fosa , czy raczej tunel płytszy - typu rów?

I
Interesant

TBM nie było i nie będzie, tak zakłada umowa. TBM podniósł by tylko koszty, wcale nie przyśpieszając prac.

TBM będą wiercić tunelu Fabryczny - Kaliski.

I
Interesant

Przeprojektowany, nie zaleje.

D
DareckY

przecież to miał być tunel a nie fosa , to już druga fosa będzie , a co z wiaduktem na Kopcińskiego ?
Przecież nie zrobią stropu pod filarami , chyba go zburzą :-( i wtedy to będzie Armagedon całkowity . A widzi ktoś może myjnie kół tych wywrotek co wyjeżdżają na Niciarnianą ? Oni olewają wszystkich , byle kasę zgarnąć SM nic nie robi żeby to poprawić przy codziennym zgłaszaniu słyszę przyjęte , ale i tak mam codziennie ochlapany błotem samochód ...........
Może wreście ktoś z NIK'u zajmie się wykonawcą i całą resztą tego szemranego towarzystwa .

j
johny

Niet Konstytucyjnej...

l
loki

No a co ze słynnym podziemnym jeziorem na Niciarnianej? Nie zaleje wam tego tunelu?

c
czx

mieliśmy trasę WZ - burzą. A nowe nie takie, jak pierwotnie zapowiadano. I tak robi się mieszkańców w trąbę od lat...

p
podatnik

Może pan Grabarczyk wyjaśni nam wraz ze Zdanowską kto jest autorem projektu części naziemnej dDworca łódź Fabryczna?
Wiem, wiem.
To sprawa spółek kolejowych PKP!!!
Ale czy pan Grabarzczyk może wyjaśnić czy w spólkach skarbu p-aństwa nie obowiązują przetargi i transparentność?
Piszę bo projekt jest denny i chcę wiedzieć kto go zrobił i wybrał i zaakceptował?
Co pana Grabarzcyka łączy z Walczakiem.

W
Władek

Będziemy mieli piękny tunel, piękny dworzec, piękną trasę wz z węzłami przesiadkowymi i ulice jak w Maputo z trakcją 15 na godzinę bo dziury i spowalniacze na więcej nie pozwolą.

a
andrzej27

Czyli tunel skończy się na wysokości ul. Wierzbowej.

Dodaj ogłoszenie