Ceny biletów: W przeliczeniu na dzień, bilet 90-dniowy...

    Ceny biletów: W przeliczeniu na dzień, bilet 90-dniowy kosztuje mniej niż roczny

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Ceny biletów: W przeliczeniu na dzień, bilet 90-dniowy kosztuje mniej niż roczny

    ©Jakub Pokora/archiwum Dziennika Łódzkiego

    Bilety okresowe mają to do siebie, że jeśli kupuje się je na dłuższy czas, to powinny być tańsze. Ale nie w Łodzi. Tu bilet 90-dniowy kosztuje 192 zł, zaś roczny 900 zł. A to oznacza, że korzystniej jest kupić cztery bilety 90-dniowe niż całoroczny.
    Ceny biletów: W przeliczeniu na dzień, bilet 90-dniowy kosztuje mniej niż roczny

    ©Jakub Pokora/archiwum Dziennika Łódzkiego

    - Takie są skutki majstrowania przy uchwałach na sesji - stwierdził Mateusz Walasek, łódzki radny PO. - Zgadzam się, że to bez sensu. Projekt uchwały nie przewidywał biletu 90-dniowego. Radni na szybko postanowili taki wprowadzić. Policzyli na kolanie, żeby było taniej niż za miesięczny, a z rozpędu wyszło, że w przeliczeniu na dzień, bilet 90-dniowy kosztuje mniej niż roczny.

    Kuriozalną stawkę za bilet 12-miesięczny można było zmienić, gdy prezydent Łodzi Hanna Zdanowska wprowadzała pod obrady projekt uchwały, dotyczący wydłużenia czasu obowiązywania biletów jednorazowych.
    Ale wtedy nikt o tym nie pomyślał. Wydaje się, że urzędnicy nadal nie widzą powodów, żeby bilet całoroczny miał sensowną cenę. Urząd Miasta w tej sprawie odsyła do MPK, a spółka komunikacyjna do Zarządu Dróg i Transportu.

    Nie oznacza to, że nie dojdzie do zmian w cenniku MPK.

    - Klub radnych SLD będzie jeszcze w tym roku proponował nowe, niższe opłaty za korzystanie z komunikacji miejskiej - powiedział Tomasz Trela, radny SLD. - PO majstrując przy opłatach za transport zbiorowy tak się spieszyła, że dzisiaj lepiej kupić cztery razy bilet 3-miesięczny niż jeden roczny.

    Zdaniem Mateusza Walaska wprowadzenie takich zmian nie jest proste.

    - Nie wiem, czy to będzie w tej kadencji - mówi radny Walasek. - Jeśli będzie następna zmiana cen biletów, to może warto wtedy uchwalić nową cenę biletu rocznego. Ze względu na wynikające z ustaw obowiązki konsultacji, takich uchwał nie zmienia się błyskawicznie. Uchwała rodzi konsekwencje finansowe, więc w trakcie roku budżetowego wymaga zgody prezydenta. Liczba kupowanych biletów rocznych i tak wcześniej była niewielka. Teraz jest znikoma, co nie dziwi, ale to nie jest najpoważniejszy problem miasta.

    Ile powinna kosztować całoroczna migawka? Łatwo policzyć.

    Bilet 30-dniowy kosztuje 80 zł, trzy - 240 zł. Za bilet 90-dniowy płacimy 192 zł. To oznacza, że taka migawka kosztuje 80 proc. wartości trzech biletów miesięcznych. Analogicznie: jeżeli cztery bilety 90-dniowe kosztują 768 zł, to bilet 12-miesięczny mógłby kosztować 80 proc. tej kwoty, czyli 614,40 zł. Tylko, czy radni uchwalą taką stawkę? Gdyby tak się stało, pewnie wiele osób zdecydowałoby się na jednorazowy wydatek, aby w skali roku zaoszczędzić.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    !!!

    stenia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    tylko nie zawsze każdego stać,aby kupić od raz bilet za 192 zł.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    plac budowy

    pisztolet (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 8

    Przy obecnym stanie miasta , dziurach, budowach itd tylko sadomasochisci pchaja sie w komunikacje miejska.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ??

    andrzej27 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

    Skapowali się po 2 latach!! Ale tłuki po gimnazjum!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardziej efektywna kontrola

    Radosław (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

    I kontynuując za przedmówcą przede wszystkim powinna być lepsza kontrola biletów, np. przy wejściu do autobusu, jak to ma miejsce w Wielkiej Brytanii, a nie 30% osób nie kasujących biletów. Mniej...rozwiń całość

    I kontynuując za przedmówcą przede wszystkim powinna być lepsza kontrola biletów, np. przy wejściu do autobusu, jak to ma miejsce w Wielkiej Brytanii, a nie 30% osób nie kasujących biletów. Mniej gapowiczów = mniej pasażerów = mniejsze wydatki na autobusy = więcej i częściej jeżdżące autobusy. I nie narzekać, że przecież u nas się nie da, bo jeżdżą pełne autobusy... Da się! Jak wszyscy będą mieli kasować to nie będą pełne, a będą mogły częściej jeździć dzięki temu, więc tłoków nie będzie. Czy nie warto byłoby wypróbować takich rozwiązań np. na liniach 92, 71 itp.? Mogłyby również jeździć mniejsze, mniej spalające autobusy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Łódź

    Łódź (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

    opłata za przejazd komunikacją miejską powinna być symboliczna, tak aby mieszkańcom nie opłacało się jeździć samochodami, a w tedy mniej korków, łatwiejszy i szybszy dojazd, więcej zatrudnionych...rozwiń całość

    opłata za przejazd komunikacją miejską powinna być symboliczna, tak aby mieszkańcom nie opłacało się jeździć samochodami, a w tedy mniej korków, łatwiejszy i szybszy dojazd, więcej zatrudnionych osób w MPK, a co najważniejsze większe wpływy za bilety, każdy kupuje bo mu się opłacazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Proponuję.

    Tomi mądry prezydent (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    576 zł za roczny bilet na wszystkie trasy i zwiększenie częstotliwości tramwajów i autobusów.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ceny migawek

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Ameryki niestety nie odkryliście, bo zawsze wychodziło taniej kupić w ciągu roku 4 migawki 90-dniowe niż jedną roczną. Było tak jeszcze przed obniżkami cen, a te miały miejsce z dobry rok temu....rozwiń całość

    Ameryki niestety nie odkryliście, bo zawsze wychodziło taniej kupić w ciągu roku 4 migawki 90-dniowe niż jedną roczną. Było tak jeszcze przed obniżkami cen, a te miały miejsce z dobry rok temu.
    Słowem - jak nie macie o czym pisać, to może dajcie sobie spokój w sobotę. Za gorąco widać, żeby pomyśleć :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Płacą mieszkańcy

    Obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 7

    A co radnych obchodzi to, że migawki kosztują tyle ile kosztują, przecież oni i tak nie płacą za przejazdy? Oni mają przejazdy MPK za darmo, a inni no trudno muszą płacić.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    R.B.it.

    nieuk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Widać jaką szkołę się kończyło i kto miał pod górkę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

    Najblizsza zmiana cen biletów ma być w styczniu 2014 roku (podwyzka biuletó)wiec jest to doskonały moment na tom by poprawic bledy w kosztach migawek...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo