Ceramika Paradyż podbija Europę

Andrzej Wdowski
Płytki z Ceramiki Paradyż cieszą się renomą w świecie.
Płytki z Ceramiki Paradyż cieszą się renomą w świecie. Andrzej Wdowski
Udostępnij:
Hala sportowa w litewskim Alytus, hotele Europa w Wiedniu, Gringko Sas na Węgrzech i Hukvaldy w Czechach oraz wiele innych tego typu obiektów w Europie wyłożonych zostało płytkami produkowanymi przez Grupę Paradyż, firmę z pow. opoczyńskiego.

- Około 30 procent przychodów naszej firmy stanowi eksport - informuje Łukasz Kardas, wiceprezes ds. handlu Spółek Grupy Paradyż. - Według naszych danych, płytki Grupy Paradyż stanowią 10 proc. wartości rynku litewskiego i około 7 procent rynku płytek ceramicznych na Łotwie. Bardzo obiecująco wyglądają także nasze wyniki sprzedaży w Czechach i na Słowacji, gdzie jesteśmy trzecią pod względem sprzedaży firmą - kontynuuje Kardas. - Z naszego punktu widzenia rynki eksportowe dają większe pole do popisu niż rynek polski. Produkty pod marką Paradyż z sukcesem konkurują z płytkami włoskimi i hiszpańskimi - nawet na tak wymagających rynkach, jak niemiecki czy austriacki.

Najważniejszymi odbiorcami są dziś - z punktu widzenia kierownictwa Grupy Paradyż - nasi wschodni sąsiedzi, tj. Rosja i Ukraina, a także kraje nadbałtyckie - Litwa, Łotwa i Estonia, Czechy i Słowacja. Wśród najbardziej interesujących rynków na Zachodzie wymienić należy Niemcy, Austrię, Francję czy kraje Beneluksu.

- Atrakcyjne ceny sprzyjają budowaniu nowych relacji handlowych na trudnych rynkach za naszą zachodnią granicą - uważa Łukasz Kardas. - Nasze produkty coraz częściej poszukiwane są przez glazurników, którzy stanowią dla nas nową grupę klientów. Wzrasta również liczba realizacji inwestycji w centrach handlowych, szkołach, budynkach sportowych, biznesowych czy użyteczności publicznej.

Co może decydować o sukcesie płytek Grupy Paradyż poza granicami Polski?

- Według zagranicznych kontrahentów, np. wzornictwo, z którego możemy, jako Polacy, być dumni - podkreśla Kardas. Płytki ceramiczne z Polski z sukcesem konkurują z najlepszymi produktami z Włoch czy Hiszpanii. Mocną stroną jest także ich wysoka jakość. Atrakcyjna cena w relacji do włoskich czy hiszpańskich potentatów, choć istotna, nie odgrywa w przypadku Grupy Paradyż wiodącej roli. Sukcesywnie inwestujemy w nowatorskie technologie produkcji, jednocześnie stale zmieniając park maszynowy, ale także w serwis - zagranicznym kontrahentom oferujemy produkty nowoczesne i o wysokich walorach estetycznych, zapewniając także terminowe dostawy i szereg benefitów, takich jak np. wsparcie sprzedaży w narzędzia do projektowania aranżacji wnętrz (autorskie oprogramowanie - Cad Decor Paradyż) w wersjach językowych naszych odbiorców - wyjaśnia Łukasz Kardas.

Grupa Paradyż od 1999 roku produkuje płytki na eksport. Szczyci się listą wiernych odbiorców w 37 krajach na świecie i rokrocznie odnotowuje stabilną tendencją wzrostową.

UOKiK i Inspekcja Handlowa będą monitorować ceny w sklepach.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie