"Ch... wie komu potrzebne, ale jest". Przyglądamy się...

    "Ch... wie komu potrzebne, ale jest". Przyglądamy się łódzkiemu lotnisku

    Agnieszka Jasińska, Marcin Darda

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    "Ch... wie komu potrzebne, ale jest". Przyglądamy się łódzkiemu lotnisku
    1/3
    przejdź do galerii

    ©Tomasz Frączak

    Słowa Marka Belki, łodzianina i prezesa NBP, o łódzkim lotnisku wywołały prawdziwą burzę w mieście. Czy okażą się gwoździem do trumny portu? Lotnisku nie pomagają statystyki. Łódź traci kierunki, przewoźników, dramatycznie spada liczba pasażerów.
    Bez komentarza - to reakcja zarządu lotniska na słowa Marka Belki. Prezes Narodowego Banku Polskiego w rozmowie z Bartłomiejem Sienkiewiczem, szefem MSW, powiedział: "Lotnisko im. Reymonta, czyli w Łodzi, malutkie lotnisko, ch… wie komu potrzebne, ale jest. Ale jeszcze nie aż tak bardzo niepotrzebne jak lotnisko w Gdyni, otóż to lotnisko, to lotnisko w Łodzi wisiało na tym OLT". Nagranie ujawnił tygodnik "Wprost".

    Po opublikowaniu rozmów Belki i Sienkiewicza zarząd lotniska nie jest również zbyt wylewny w odpowiedziach na inne pytania odnośnie do sytuacji portu. Mariusz Jachimek, dyrektor marketingu i sprzedaży łódzkiego lotniska, twierdzi, że pasażerów przybędzie, jak będą nowe połączenia. Mają być. Warto trzymać za słowo.

    - Łodzianie nie zaczęli przez ostatnie trzy miesiące diametralnie więcej zarabiać, a Łódź nie oddaliła się nagle, ani nie przybliżyła do Warszawy. Wzrosty będziemy mieć, tak jak deklarowałem przed sezonem, w obszarze lotów czarterowych. Natomiast na wzrost w liczbie pasażerów lotów regularnych musimy poczekać do ogłoszenia nowych połączeń, czyli już niedługo - twierdzi Jachimek.

    Monachium - być albo nie być dla Lublinka

    Liczby są bezlitosne jak słowa Belki. W maju Lublinek obsłużył tylko 13 tys. 147 pasażerów. Dla porównania w analogicznym miesiącu ubiegłego roku port obsłużył 33 tys. 322 osoby, zaś w 2012 r. - 43 tys. 392. Przez cały ubiegły rok łódzki port obsłużył w sumie 353 tys. 633 pasażerów. Dla porównania: w 2012 było to 462 tys. 931 osób. Spada nie tylko liczba pasażerów. Z łódzkiego nieba znikają połączenia. Z Łodzi wyniósł się WizzAir i SAS. Ryanair, który został, okroił swoje loty. Łódź wierzy teraz w Adrię. Jednak może okazać się, że będzie to kolejna klęska. Pasażerowie donoszą, że samoloty, pomimo to, że niewielkie, i tak latają niewypełnione. Mówi się, że połączenie Adrii do Monachium to być albo nie być dla lotniska. Port jest dobrej myśli. Na pytanie czy loty do Monachium podzielą losy Wiednia, który miał być oknem na cały świat czy Kopenhagi, przez którą również można było polecieć z Łodzi na cały świat, Jachimek odpowiada: "Nie, nie podzielą. Na połączeniach do Monachium systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów."

    Z ankiet, przeprowadzonych przez ModlinBus, wynika, że aż 286 osób z 573 badanych wybiera inne lotniska niż Łódź ze względu na oferowane kierunki. 123 ankietowanych sugeruje się ceną biletów, 73 - godzinami lotów, a 48 liniami lotniczymi. ModlinBus wozi codziennie łodzian na lotnisko Okęcie i do Modlina. Autobusy są pełne pasażerów z walizkami.

    Kraków nie jest konkurencją dla Łodzi

    Mimo wszystko Jachimek twierdzi, że lotnisko w Modlinie nie jest konkurencją dla Lublinka.

    - Modlin nie jest dla nas konkurencją, jeśli chodzi o połączenia, które mamy z Łodzi. Nikt przy zdrowych zmysłach nie lata z Modlina na połączeniach, na których może polecieć z Łodzi. Natomiast od momentu otworzenia lotniska w Nowym Dworze Mazowieckim, dużo ciężej rozmawia nam się z przewoźnikami o otwieraniu z Łodzi nowych połączeń - zaznacza Jachimek.

    Taka wypowiedź kontrowersyjnie wygląda w kontekście ankiet przeprowadzonych przez ModlinBus. Na pytanie, do jakiego kraju planujesz podróż samolotem, badani w czołówce umieścili Anglię. Do Anglii można polecieć z Łodzi. W odpowiedzi na pytanie, jakimi liniami planujesz odbyć swój lot, większość wybrała Ryanaira. Ryanair również lata z Łodzi.

    Kontrowersje wzbudza również osoba przewodniczącego rady nadzorczej łódzkiego lotniska. Jest nim dr Jan Pamuła. Jest on również prezesem zarządu lotniska w Krakowie. Władzom Lublinka to absolutnie nie przeszkadza.

    - Dr Jan Pamuła skutecznie zarządza krakowskim lotniskiem, które nie jest konkurencją dla łódzkiego portu lotniczego - podkreśla Jachimek.

    Tu widać rękę wicemarszałka Sejmu Cezarego Grabarczyka, bo to nominacja z czasów, gdy jako minister nadzorował PPL. Poza tym dr Pamuła to były polityk KLD, gdzie zaczynał Cezary Grabarczyk.

    CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
    « 1 3

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (50)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dokończenie S14+S8+A1 Stryków-Tuszyn + kolej pod terminal WARUNKUJĄ sukces Lublinka !!!

    Sedes_z_Szaletu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Tytułowe inwestycje (i tylko one) mogą uczynić z Lublinka najlepiej skomunikowane, centralne lotnisko dla tanich linii lotniczych i czarterów. Biegnąca TUŻ OBOK Lublinka linia kolejowa Łódź-Sieradz...rozwiń całość

    Tytułowe inwestycje (i tylko one) mogą uczynić z Lublinka najlepiej skomunikowane, centralne lotnisko dla tanich linii lotniczych i czarterów. Biegnąca TUŻ OBOK Lublinka linia kolejowa Łódź-Sieradz idzie właśnie do remontu. To szansa i znakomita okazja do budowy stacji i bocznicy na lotnisko. Potrzeba tylko kilkaset metrów nowych torów. Po wybudowaniu tunelu pod centrum Łodzi ('2020) linia ta zyska połączenie z ŁKA i z ogólnopolską siecią kolejową. + Doprowadzenie do końca budowy dróg wymienionych w tytule uczyniłoby z Lublinka CENTRALNY i najlepiej skomunikowany port lotniczy w Kraju. Trzeba tylko mieć całościową wizję, wolę PO-lityczną i konsekwencję w działaniu. A inwestorów i pieniądze sensowny pomysł sam przyciągnie ! Tylko wtedy i tylko TAKI Lublinek ma szanse na przetrwanie i rozwój.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To prawda. Sama biedna Łódź nie wygeneruje takiego ruchu, który uczyniłby Port Lotniczy rentownym.

    Gensek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Zapomogi dla ratowania nierentownego lotniska zamiast rozsądnego inwestowania w jego rozwój, to pieniądze publiczne wyrzucane w błoto. Trzeba to lotnisko "przybliżyć" do reszty Polski. Bez tego...rozwiń całość

    Zapomogi dla ratowania nierentownego lotniska zamiast rozsądnego inwestowania w jego rozwój, to pieniądze publiczne wyrzucane w błoto. Trzeba to lotnisko "przybliżyć" do reszty Polski. Bez tego pomimo zapomóg - upadnie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nikt przy zdrowych zmysłach nie lata z Modlina na połączeniach, na których można polecieć z Łodzi

    Małgorzata (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Właśnie się dowiedziałam, że wg. pana Jachimka nie jestem przy zdrowych zmysłach bo do Belgii nie latam z Łodzi z przesiadką w Monachium tylko dużo taniej bez przesiadki z Modlina

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    było...

    klauss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    były plany budowy lotniska między łodzią a warszawą? były! to przeforsowano jedno w mglistym modlinie i drugie na lublinku. Co dwa lotniska (czytaj: co dwa zarządy do obsadzenia) to nie jedno.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobre rządzenie miastem (i krajem) a rentowność lotnisk (i innych instytucji)

    Gąska Balbina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    Dla tych, co krótką pamięć mają, przypomnę:

    "Jestem poruszony zawartością tych taśm. Dziękuję dziennikarzom za wspieranie demokracji poprzez ujawnienie kompromitującego przypadku skandalicznej...rozwiń całość

    Dla tych, co krótką pamięć mają, przypomnę:

    "Jestem poruszony zawartością tych taśm. Dziękuję dziennikarzom za wspieranie demokracji poprzez ujawnienie kompromitującego przypadku skandalicznej korupcji politycznej [...]. Miliony Polaków mogły poznać dzięki tym nagraniom kulisy kuchni politycznej kompromitującej obecny rząd. Dzisiaj wszyscy przyzwoici ludzie muszą się domagać natychmiastowego skrócenia kadencji Sejmu i dymisji rządu [...]”.

    Takimi słowami raczył dziennikarzy Donald Tusk w 2006 roku, gdy w 2006 roku gdy Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski (TVN) ujawnili TAŚMY PRAWDY. Solennie dziękował też dziennikarzom za obronę demokracji, po czym wskoczył na fotel premiera. W tym momencie zaczęto włączać matrix. Także w Łodzi. W końcu premier Tusk ufa prez. Zdanowskiej w jej sprawach (patrz subtelne wywalenie z Łodzi festiwalu Camerimage, centrum festiwalowego i studia Lyncha).
    A teraz - po taśmach "Wprost" - matrix zaczyna się chwiać i widzimy rzeczywistość taką, jaka jest... zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ciężko z Ws..awą wygrać

    pikol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    to nie takie proste , bo o cenach wycieczek decydują biura turystyczne i niestety one są pod presją Warszawy - stamtąd maja być najniższe ceny bo najwięcej ludzi lata . Upusty mogą dać miasta , w...rozwiń całość

    to nie takie proste , bo o cenach wycieczek decydują biura turystyczne i niestety one są pod presją Warszawy - stamtąd maja być najniższe ceny bo najwięcej ludzi lata . Upusty mogą dać miasta , w Łodzi akurat opłaty lotniskowe są 2x niższe niż w Warszawie i co ?? I nic . LOT nadal lata jak latał , ćhciaż podobno szuka oszczędności , a czartery siłą rozpęduzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Albo

    Zza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

    Zamiast rwać szaty o małym ruchu na lotnisku przerobić je na wielkie lotnisko Cargo jest skrzyżowanie autostrad jest pociąg z Chin jest mnóstwo magazynów wokół Łodzi. To tego rodzaju lotnisko ma...rozwiń całość

    Zamiast rwać szaty o małym ruchu na lotnisku przerobić je na wielkie lotnisko Cargo jest skrzyżowanie autostrad jest pociąg z Chin jest mnóstwo magazynów wokół Łodzi. To tego rodzaju lotnisko ma racje bytu trzeba tylko pomyśleć i to zorganizować a nie biadolić o małym ruchuzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziennik Łódzki

    Kaz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 12

    Za bzdury, spłonie redakcja. Gdyż to antyłódzkie skurwysyny...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dlaczego Modlin

    Lodzkie Bezmozgowie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 28 / 2

    prawie od razu podstawil autobus w Lodzi aby zwozic pasazerow skad sie da,
    natomiast w Lodzi po 8 latach ciagle nikt nie wpadl na pomysl aby
    podstawic autobus w Warszawie i zwozic pasazerow do...rozwiń całość

    prawie od razu podstawil autobus w Lodzi aby zwozic pasazerow skad sie da,
    natomiast w Lodzi po 8 latach ciagle nikt nie wpadl na pomysl aby
    podstawic autobus w Warszawie i zwozic pasazerow do Lodzi?

    To tylko taki maly przyklad bezmozgowia lodzkiej miejskiej biurokracji...
    "Biednys bos g****"
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    AmberGoldy miały autobus podstawiać?

    aa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    Nie ma jak to pozatrudniać ludzi z konkurencji do prowadzenia własnej firmy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak w Lodzi

    Lodzkie Bezmozgowie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

    wyraz taki jak "g l u p i' jest zakazany
    Cenzura czuwa!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Za to chujami wolno rzucać bez ograniczeń, od profesora i posła na Sejm

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    przez prezydenta miasta, a na szaraczkach skończywszy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    HE HE

    Kropka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

    Za kropki rosło . Za kropki sie rozwijało . Za kropki przewodniczącym rady nadzorczej nie był Prezes lotniska z Krakowa. zdanowska i grabarczyk zabili lotnisko według mnie . Mafia ,, na h... w...rozwiń całość

    Za kropki rosło . Za kropki sie rozwijało . Za kropki przewodniczącym rady nadzorczej nie był Prezes lotniska z Krakowa. zdanowska i grabarczyk zabili lotnisko według mnie . Mafia ,, na h... w ogóle jest Łódź
    ?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wszystko prawda, tylko "chuj" należy pisać przez "c-h". Wiem to od profesora Belki

    aa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    i od Kropiwnickiego

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zdanowska i Belka mają rację

    sus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 14

    Nie powinno być ani łódzkiego, ani warszawskiego, ani modlińskiego, tylko jedno duże lotnisko w połowie drogi między Łodzią a Warszawą.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ch... wie komu dziś potrzebne, jedno duże lotnisko w połowie drogi między Łodzią a Warszawą

    aa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 8

    Póki co są trzy lotniska i jest pusta kasa państwa. Trzeba przekładać kasę z prawej kieszeni do lewej, aby było wrażeniee, że obie kieszenie pełne, co z taśm słychać wyraźnie.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo