Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Dacia. Używane modele marki trzymają swoją cenę

Paweł Piątek
Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w naszym kraju.  Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przestrzeni 3 lat i 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. złotych.
Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w naszym kraju. Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przestrzeni 3 lat i 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. złotych. Dacia
Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w naszym kraju. Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przestrzeni 3 lat i 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. złotych.

Spis treści

Polska jest krajem o największym procentowym wzroście wartości samochodów używanych w Europie. Najlepiej utrzymują swoją wartość samochody z segmentów A i B. Jak wynika z analizy rynku wartości modeli Dacia, podążają one za trendami wartości modeli konkurencyjnych. W 2023 roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących swoją wartość.

Wartość rezydualna (RV) to podstawowy wskaźnik opłacalności zakupu pojazdu stosowany już nie tylko w branży wynajmu, ale także wśród użytkowników prywatnych. Rośnie świadomość, że spadek wartości samochodu w czasie odgrywa kluczową rolę w tzw. całkowitych kosztach użytkowania (TCO) oraz pozwala obniżyć raty najmu. Wysoka wartość rezydualna świadczy dodatkowo o najlepszej relacji jakości do ceny pojazdu i budzi zaufanie do marki. Stąd tak duże znaczenie, ale i wyzwanie stojące przed producentami, żeby utrzymać ją na wysokim poziomie.
Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przykładzie okresu 3 lat i 45 tys. km przebiegu jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. złotych.

- Dacia charakteryzuje się korzystną wartością rezydualną, dobrą relacją ceny do wartości, która jest średnio od 7-10 punktów procentowych powyżej średniej rynkowej. Dążymy do tego, aby oferta marki Dacia była jak najbardziej dostosowana do potrzeb klienta, dlatego też oferujemy samochody w atrakcyjnej cenie i z przejrzystą formą zakupu – powiedziała Agnieszka Łyżwińska, Dyrektor Zarządzająca Dacia East.

Dacia sprzedawana jest w 44 krajach, głównie w Europie i basenie Morza Śródziemnego. Od 2004 roku Dacia sprzedała już ponad 8 milionów samochodów, ponad 250 tysięcy Dacii sprzedano w Polsce. Od sześciu lat Dacia Sandero jest najchętniej wybieranym przez klientów indywidualnych samochodem w Europie.

Klienci Dacii

64% klientów Dacii stanowią klienci indywidualni, w tym jednoosobowe działalności gospodarcze. Dacia kieruje swoją ofertę do klientów indywidualnych. Dacia nie oferuje rabatów na swoje samochody, oferta jest prosta, przejrzysta i obejmuje: fabryczną instalację LPG, 2-letnie pakiety ochrony pogwarancyjnej, pakiety przeglądów, promocyjne ubezpieczenie oraz promocyjne finansowanie.

Dacia w cenie

Dacia chce wprowadzić usługę sprzedaży samochodów używanych. Marka będzie oferowała sprawdzone samochody Dacia, blisko 159 punktów kontroli technicznej, samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertę finansowania dla każdego, również dla firm, Assistance pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną.
Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, oferujących ponad 300 samochodów używanych Dacia.

Duster najmniej traci

Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej
Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w naszym kraju. Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przestrzeni 3 lat i 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. złotych. Dacia

Dacia Duster ma najwyższe wartości rezydualne (ponad 60%) w porównaniu z innymi modelami konkurencyjnymi. Biorąc pod uwagę użytkowanie auta przez 36 miesięcy, przy założeniu przebiegu 45 tys. km wartość rezydualna Dacii Duster 1.0 TCe Expression LPG oraz Duster 1.0 TCe Expression wynosi średnio 6 pp. wyżej, a Dacii Duster 1.3 TCe 7 pp. wyżej od modeli konkurencyjnych. Dacia Duster w tych wersjach silnikowych charakteryzuje się również najniższymi kosztami TCO w porównaniu z konkurencją, jest to średnio 15 tys. zł mniej, a w przypadku Dustera 1.3 TCe Expression mniej o 11 tys. zł.
W przypadku wykorzystania samochodu na przykład w działalności flotowej, przy założeniu 36 miesięcy użytkowania pojazdu i 90 tys. km przebiegu będą to najniższe koszty TCO, mniej o 25 tys. zł od modeli konkurencyjnych oraz w przypadku Dustera 1.3 TCe Expression o 13 tys. zł mniej.

Sandero i Sandero Stepway

Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej
Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w naszym kraju. Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przestrzeni 3 lat i 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. złotych. Dacia

W przypadku Dacii Sandero (Sandero i Sandero Stepway 1.0 TCe Expression LPG i 1.0 TCe Expression) wartość rezydualna modelu jest średnio o blisko 8 pp. wyższa od porównywanych modeli konkurencyjnych. Analizując okres 36 miesięcy i przebieg auta 45 tys. km, model ten charakteryzuje się najniższymi kosztami TCO, niższymi o blisko 14 tys. zł w porównaniu z modelami konkurencyjnymi. Przyjmując parametry 36 miesięcy użytkowania i przebieg 90 tys. km, będą to o 22 tys. zł niższe koszty TCO niż w przypadku modeli konkurencyjnych, a w przypadku Sandero Stepway niższe nawet o 27 tys. złotych.
W przypadku Sandero Stepway – okres 36 miesięcy i przebieg auta 90 tys. km – koszty TCO będą o 37 tys. zł niższe od modeli konkurencyjnych.

Jogger

Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej
Od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy aut w Polsce. W bieżącym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w naszym kraju. Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przestrzeni 3 lat i 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. złotych. Dacia

Dacia Jogger 1.0 TCe Extreme LPG 7-miejscowy, Jogger 1.0 TCe Expression, Jogger 1.0 TCe Expression 7-miejscowy w porównaniu z modelami konkurencyjnymi utrzymuje o 8 pp. wyższą wartość rezydualną i najniższe koszty TCO (-26 tys. zł przy 36 miesiącach użytkowania i przebiegu 45 tys. km). Przy założeniu dłuższego przebiegu auta, 90 tys. km, wartość rezydualna wzrasta, a koszty TCO są nawet o 35 tys. zł niższe od analizowanych modeli konkurencyjnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

UOKiK przeprowadza kontrole na stacjach V2

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dacia. Używane modele marki trzymają swoją cenę - Motofakty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki