Dokończą wschodni wiadukt na Kaliskiej

    Dokończą wschodni wiadukt na Kaliskiej

    Marcin Bereszczynski

    Dziennik Łódzki

    Dokończą wschodni wiadukt na Kaliskiej

    ©Daniel Siwak, arch. MMŁódź

    Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zlecił opracowanie dokumentacji na dokończenie budowy wiaduktu wschodniego przy stacji Łódź Kaliska.
    Dokończą wschodni wiadukt na Kaliskiej

    ©Daniel Siwak, arch. MMŁódź

    Do sporządzenia dokumentacji zgłosiły się dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo z Wrocławia, która za 548 tys. zł ma wykonać dokumentację w 45 dni.

    Przypomnijmy, że podczas przebudowy Łodzi Kaliskiej w latach 80. zbudowano dwa wiadukty, ale tym wschodnim nigdy nie jeździły pociągi. Z tego powodu przepustowość stacji jest ograniczona, a ruch towarowy został zawieszony 30 lat temu. Ze stacji na południe prowadzi obecnie tylko jeden tor. Dokończenie budowy pozwoli na ruch pociągów z peronów 4, 5 i 6 w kierunku południowym. To istotne w kontekście budowy tunelu średnicowego, który ma połączyć Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. Tunel ma być wybudowany do 2022 roku i kosztować około 2 mld zł.

    Budowa wschodniego wiaduktu przy stacji Łódź Kaliska ma kosztować około 40 mln zł. Unijne dofinansowanie inwestycji może sięgnąć 35 mln zł.

    Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem. Przegląd wydarzeń 28 sierpnia - 3 września 2017 roku (2017/35)

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (10)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Swoje trzy grosze

    Trochę zdziwiony (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Spojrzałem na mapę tego fragmentu Łodzi (wschodniego wiaduktu kolejowego) i wydaje mi się, iż on jest cały (w sensie braku przerwy tzn.: nie jest urwany gdzieś w środku ulicy). Jak to jest możliwe,...rozwiń całość

    Spojrzałem na mapę tego fragmentu Łodzi (wschodniego wiaduktu kolejowego) i wydaje mi się, iż on jest cały (w sensie braku przerwy tzn.: nie jest urwany gdzieś w środku ulicy). Jak to jest możliwe, że mimo całej konstrukcji nie ma tam torów. Przecież skoro cały ustrój nośny jest położenie wtedy wszystkich torów od razu, kiedy była ku temu sposobność nie powinna budowniczym w tamtym okresie stanowić problemu. Nie musieli by się już martwić teraz. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Coś otymistycznego

    Nicpoń (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    "Lepiej późno niż wcale" jak powiedział, nomen omen, facet spóźniając się na pociąg.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wszystko ma być na Fabrycznym

    po co tam coś budować (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

    A najwięcej ma byc przestrzeni

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Znowu inwestycje?

    Ojej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

    Co oni chcą nadrobić marazm Kropiwnickiego?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Srać mi się chce

    Znowu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    Idę dokończyć

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ten wschodni wiadukt

    mietek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    można by u dołu wyłożyć blachą i podłączyć delikatne napięcie elektryczne, żeby zniechęcić meneli do podlewania ścian...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    WYBORY 2018 R.

    WŁODEK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    COŚ PRZYKLEPANE DO REALIZACJI NA NASTĘPNE 3 - 4 LATA PO WYBORACH.
    i TAK SIĘ ROBI ........ W BAMBUKO ,( kasiore )

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No

    po (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

    tylu latach w opracowaniu bedzie informacja, ze wiadukt nalezy rozberac, bo jego stan techniczny nie nadaje sie do pozniejszej eksploatacji i wybudowac nowy. A Urzad Marszalkowski powie, ze nie ma...rozwiń całość

    tylu latach w opracowaniu bedzie informacja, ze wiadukt nalezy rozberac, bo jego stan techniczny nie nadaje sie do pozniejszej eksploatacji i wybudowac nowy. A Urzad Marszalkowski powie, ze nie ma na to pieniedzy bo myslal, ze wiadukt bedzie mozna wykorzystac. Kasa na dokumentacje pojdzie, a wiadukt bedzie straszyl :). Chociaz sprobujmy byc optymistami i zalozyc, ze sie uda :Dzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Spokojnie CKD też budowali ze 30 lat :)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale ukończyło PO

    Hehe (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Tak jak autostradę do Warszawy, S8 do Wrocławia, ul. Bartoszewskiego i wiele innych.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo