Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duma Przedsiębiorcy: Manufaktura Internetu

Anna Gronczewska
Adam Kruszewski projektuje strony internetowe
Adam Kruszewski projektuje strony internetowe Krzysztof Szymczak
Nie mają jeszcze trzydziestu lat, i marzą, by za kilka lat mieć jedną z najlepszych firm w swojej branży, nie tylko w Polsce, ale i Europie. Projektują strony internetowe. Już spływają do nich zamówienia z Anglii, Niemiec, a nawet Australii.

- Jesteśmy konkurencyjni, zwłaszcza dla zleceniodawców z Europy Zachodniej - mówi Adam Kruszewski, jeden z właścicieli Manufaktury Internetu.

Adam Kruszewski i Piotr Maciaszek poznali się wiele lat temu, dzięki rodzinnym koligacjom. Trzy lata temu postanowili, że będą współpracować, by w ten sposób wykorzystać swoje zdolności. Adam wychowywał się w Konstantynowie Łódzkim, ale od czternastu lat mieszka w Łodzi. Ukończył informatykę i ekonometrię na Uniwersytecie Łódzkim. Zdobył tytuł licencjata, a teraz jest na studiach magisterskich.

Tego kierunku studiów nie wybrał przypadkowo. - Komputer towarzyszył mi od dziecka - opowiada Adam Kruszewski. - Nie tylko na nim grałem, ale zawsze próbowałem znaleźć coś nowego, usprawnić go. Już w liceum zacząłem wykorzystywać te umiejętności do zarobienia pierwszych pieniędzy. Pomagałem znajomym zakładać strony internetowe. Gdy trzeba było, służyłem pomocą serwisową przy naprawie komputerów. Z kolei dzięki ekonometrii poznałem prawa rządzące ekonomią i biznesem.

O założeniu własnej firmy myślał już na studiach. Stwierdził, że warto wykorzystać swoją pasję. Wtedy zaczął rozmawiać z Piotrem Maciaszkiem. Piotrek nie kończył żadnych specjalistycznych studiów, ale z zamiłowania był grafikiem. - Zresztą przy grafice komputerowej studia nie są najważniejsze - twierdzi Adam Kruszewski. - Liczą się przede wszystkim zdolności i pasja. A Piotrek jest bardzo zdolnym grafikiem.

Razem zaczęli pracować trzy lata temu. Stworzyli zespół, który nazywał się Coolektyw. Nie było to jednak przedsiębiorstwo. Pracowali w oparciu o umowę zlecenia, umowę o dzieło. Już wtedy zajmowali się tworzeniem stron www. - Piotrek projektował strony, a ja zajmowałem się stroną programistyczną - wyjaśnia Adam Kruszewski.

Mieli zlecenia, ale wiele też tracili. Powód był prosty. Nie mieli zarejestrowanej firmy, więc nie mogli wystawiać faktur. - Przez to przechodziło nam koło nosa sporo zleceń - dodaje Adam.

Na początku zeszłego roku podjęli męską decyzję. Postanowili założyć własną firmę. Dwa miesiące zastanawiali się nad tym, jaką wybrać nazwę. Zależało im, by nawiązywała do Łodzi. Z tym miastem są przecież związani. Przewijała się "manufaktura", "fabryka", jakieś angielskie nazwy. Konsultowali tę sprawę ze znajomymi. Wysyłali do nich e-maila z propozycjami i prosili, by wybrali tę, która według nich jest najlepsza. Większość z nich stwierdziła, że bezkonkurencyjna jest Manufaktura Internetu.

- To typowo łódzka nazwa - twierdzi Adam Kruszewski. - Manufaktura nie kojarzy się z produkcją masową, a właśnie o to nam chodziło. Każdy projekt wykonujemy indywidualnie. Przedstawiamy klientowi nasze propozycje, ale to do niego należy ostatnie słowo.

Manufaktura Internetu działa prężnie, choć oczywiście zawsze mogłoby być lepiej. Piotr i Adam mają zwykle zlecenia na dwa, trzy miesiące do przodu. - Wiadomo, że nie jest łatwo utrzymać się na rynku, konkurencja jest naprawdę duża, ale dajemy sobie radę - mówi Adam Kruszewski.

Adam Kruszewski przyznaje, że ich Manufaktura Internetu jest nie tylko pracą, ale wielką pasją. Pracując nad kolejnymi stronami trzeba nieraz wykazać się niezwykłym samozaparciem. - Czasem przy programowaniu pojawia się problem - tłumaczy Adam. - Siedzi się wtedy do czwartej, piątej rano, by go rozwiązać. Przegląda się pięćset linijek kodu i okazuje się, że w jednym miejscu jest literówka.

Właściciele Manufaktury Internetu cieszą się, że mają kontakt z Politechniką Łódzką, która jest zainteresowana ich usługami. - Jeśli interesuje się nami taka instytucja to chyba dobrze rokuje na przyszłość - dodaje Adam.

***

Akcja Duma Przedsiębiorcy

Co tydzień będziemy prezentować historię przedsiębiorców z naszego regionu. Mamy nadzieję, że ich przykład pokaże, że warto podjąć wyzwanie i że przy odrobinie wsparcia i dobrym przygotowaniu każdemu może się udać. Cykl jest elementem akcji Idea Banku, który postanowił udokumentować i wypromować działalność dziesiątek małych polskich firm, które odniosły sukces. Na wsparcie promocyjne może liczyć około 100 firm z całej Polski. Więcej informacji o akcji na stronie: http://www.ideabank.pl/duma-przedsiebiorcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki