Nowoczesne pociągi ED74, wyprodukowane w bydgoskiej fabryce PESA, wyprowadzają się z Łodzi. Pieszczotliwie nazywane ''Edytami'' składy będą w najbliższych latach kursować między Olsztynem a Szczecinem oraz Krakowem a Krynicą. Tak wynika z projektu rozkładu jazdy PKP Intercity na 2011 r. oraz wypowiedzi urzędników.
Wyprowadzka ED74 to efekt remontu torów od Skierniewic do Warszawy, który ma się rozpocząć od końca listopada i potrwa do 2012 r.
''Prace modernizacyjne na odcinku Miednierwice - Radziwiłów Mazowiecki spowodują spadek przepustowości linii, a co za tym idzie, konieczne będą zmiany w organizacji ruchu pociągów na trasie z Łodzi do Warszawy'' - napisała nam w mejlu Beata Czemerajda z PKP Intercity. - ''W czasie realizacji inwestycji planujemy wycofanie części składów ED74 w zamian proponując przejazd składami zestawionymi z klasycznych wagonów. Składy ED74 będą kursowały w godzinach pozaszczytowych''.
PKP Intercity wylicza, że w łączonej zazwyczaj w pary ''Edycie'' znajduje się 412 miejsc, zaś na czas remontu pociąg ze starszych wagonów zmieści 536 siedzących lub nawet 828.
Pierwsze informacje o wycofaniu ED74 z Łodzi pojawiły się we wrześniu, gdy PKP Intercity podały projekt rozkładu na 2011 rok. Z projektu wynika, że żadna z nowoczesnych ''Edyt'' nie pozostanie na usługach pasażerów z Łódzkiego, a ED74 przeniosą się m.in. na trasy Poznań - Kołobrzeg, Poznań - Olsztyn i Przemyśl - Wrocław.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?