Nasza Loteria

Firm Mirbud ze Skierniewic wybuduje terminal lotniska w Radomiu

Stanisław Sowa
Stanisław Sowa
Wizualizacja terminala lotniska w Radomiu
Wizualizacja terminala lotniska w Radomiu Żródło PPL
Firma Mirbud ze Skierniewic wybuduje nowy terminal pasażerski dla powstającego lotniska w Radomiu. Budowa powinna potrwać 22 miesiące.

W ubiegły piątek, po ponad 8 godzinach aukcji elektronicznej, został wyłoniony zwycięzca przetargu na wykonanie budynku terminala na terenie lotniska w Radomiu, wraz z wyposażeniem i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Jak poinformowało Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, trzej oferenci – firmy Mirbud, Budimex i Hochtief – w ramach aukcji obniżali proponowaną cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia. Najniższą kwotę zaoferował Mirbud – 280 499 000,00 zł.
PPL liczy, że podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu odbędzie się jeszcze w lutym, wówczas rozpoczęcie prac budowlanych będzie możliwe wiosną. Budowa powinna potrwać 22 miesiące – taki okres wszyscy uczestnicy przetargu wskazali w swoich ofertach, które otwarto w grudniu.

Jesienią na lotnisku w Radomiu skończyła się rozbiórka starego terminala, który Radom w 2012 roku kupił za 2 miliony złotych od... łódzkiego portu lotniczego. Stary terminal był w stanie obsłużyć maksymalnie 1,5 miliona pasażerów rocznie. Nowy jest dostosowany do znacznie ambitniejszych planów – ma obsłużyć 3 miliony pasażerów. Radom ma przejąć ruch czarterowy i niskokosztowy najpierw z Okęcia, a później z Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Pierwszych podróżnych lotnisko w Radomiu obsłuży najwcześniej w 2022 roku.

MIRBUD S.A. jest generalnym wykonawcą we wszystkich segmentach budownictwa, obecnie buduje m.in. jeden z odcinków autostrady A1 w województwie łódzkim. Firma chwali się trzydziestoletnim doświadczeniem oraz ponad 500 zakończonymi projektami inwestycyjnymi. Grupa Kapitałowa MIRBUD zatrudnia blisko 800 pracowników.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym problemem w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Niech ta budowa trwa i 5 lat nie chce by tam samoloty enter air przenieśli. Z Warszawy się najlepiej lata a nie z jakiejś dziury..

q
qwerty

Drugie największe miasto Mazowsza powinno już dawno mieć port lotniczy. A jeszcze nie powstało, bo ważniejsze jest lotnisko o standardzie obsługi rodem z Burkiny Faso, przez które jedyny przewoźnik wysysa pieniądze z budżetu samorządu wojewódzkiego.

G
Gość

Jak tam Hanka nasze lotnisko, nadal pustki?

R
Russel

Wteszcie.i lodzkie na tym zarobi:)I na POhybel warszafce:)

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki