Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Francuski inwestor w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Rozbuduje bocznice. zainwestuje blisko 80 milionów zł

Anna Gronczewska
Firma Spedycja Polska – SPEDCONT Sp. z o.o. zainwestuje blisko 80 milionów zł w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Spedycja Polska – SPEDCONT Sp. z o.o ma rozbudować w Łodzi terminal kolejowy do którego docierają pociągi z Chin. . Francuski inwestor chce go wyposażyć w nowoczesny sprzęt i zwiększyć możliwości terminala.

– Pozyskanie takiego inwestora było dla nas kluczowe z kilku powodów – mówi Marek Michalik, prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Przede wszystkim jest to ważna inwestycja dla Łodzi i regionu, który dzięki SPEDCONT wyrasta w tej chwili na czołowy kolejowy hub logistyczny w Polsce. Ponadto jest to firma z kapitałem francuskim, o który zabiegaliśmy od pewnego czasu. Podejmujemy działania by zaktywizować francuskich inwestorów na naszym obszarze, co przełożyło się w ostatnich dwóch latach na cztery francuskie inwestycje w Łódzkiej Strefie.

Spedycja Polska – SPEDCONT

Spedycja Polska – SPEDCONT od prawie 60 lat jest w czołówce najlepszych operatorów kolejowych w Polsce. W Łodzi zarządza
terminalem kolejowym, do którego od 2013 roku docierają bezpośrednio pociągi z Chin. Co roku liczba pociągów kursujących do i z Łodzi Nowym Jedwabnym Szlakiem rośnie. W 2016 roku było ich 250, rok później już 350, dziś blisko 500. Spółka rozpoczęła już i planuje obsługiwanie nowych kierunków tranzytowych takich jak: Francja, Włochy, Rumunia czy Mongolia.

Francuski inwestor kupił od Łódzkiej SSE teren inwestycyjny przylegający do terminala i zamierza rozbudowę oraz modernizację już istniejącej infrastruktury.

Aż 8 inwestycji francuskich firm

Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna może pochwalić się ośmioma inwestycjami firm francuskich na łączną kwotę blisko 630 milionów złotych, a zatrudnienie w nich znalazło blisko 3,5 tysiąca osób. Spedycja Polska SPEDCONT od lat rozwija terminal kolejowy w Łodzi. Nowa inwestycja będzie polegała na rozbudowie części terminalowej, zwiększeniu powierzchni składowania, a także zbudowaniu nowoczesnego parku maszynowego.

Inwestor zaplanował również budowę Container Freight Station - magazynu do konsolidacji i dekonsolidacji ładunków.

- W czasach intensywnego rozwoju nowych technologii, pozytywnych trendów w sprzedaży online, rosnącej wymiany handlowej i tym samym, nowych wyzwań związanych z obsługą znaczących potoków ładunków, konieczne jest wdrożenie kolejnego etapu rozbudowy terminala SPEDCONT – twierdzi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT. - Głęboko wierzę, że nasza nowa inwestycja pobudzi rynek i przyczyni się do dalszego rozwoju firm w naszym regionie. Stwierdza.

Nie tylko Chiny

Francuski Inwestor łączy towarowo Łódź już nie tylko z Chinami, ale także z zachodnią i południową Europą tj. Włochami i Niemcami. Oba połączenia, czyli dwa kursy tygodniowo uruchomione zostały w tym roku. SPEDCONT oferuje klientom kompleksową ofertę usług intermodalnych obejmującą dostawy kontenerów z portów Gdynia i Gdańsk do terminali lub na bocznicę klienta, pełną obsługę przeładunkową, dowóz samochodowy kontenerów z terminalu, przewozy magistralą transsyberyjską, przewozy bocznicowe, usługi celne i logistyczne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki