5/9
Obwodnica Brzezin w ciągu drogi krajowej nr 72...
fot. Żródło: GDDKiA

Obwodnica Brzezin w ciągu drogi krajowej nr 72

3 listopada 2020 roku wybrana została najkorzystniejsza oferta w przetargu na wykonanie dokumentacji dla obwodnicy Brzezin. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Multiconsult Polska Sp. z.o.o z Warszawy. Ma ona za zadanie opracować Studium Korytarzowe i Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej i uzyskać decyzję środowiskową.


Opracowanie dokumentów i uzyskanie niezbędnych decyzji ma trwać 54 miesiące. Kwota, jaką wskazał wykonawca, to blisko 3,9 mln zł. Zadaniem obwodnicy miasta będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w Brzezinach w związku z obecnym przebiegiem drogi krajowej nr 72.

Jest to połączenie pomiędzy drogą ekspresową S8 Warszawa - Piotrków Trybunalski a Łodzią i korytarzem północ-południe, czyli autostradą A1. Cały ruch odbywa się tam przez ścisłą zabudowę miejską Brzezin. Budowa obwodnicy Brzezin odciąży miasto od ruchu do i z Łodzi w kierunku drogi ekspresowej S8. Planowane lata budowy: 2027-2029.

6/9
Obwodnica Łowicza w ciągu dróg krajowych nr 14, 70 i 92...
fot. Żródło: GDDKiA

Obwodnica Łowicza w ciągu dróg krajowych nr 14, 70 i 92

Znane są już oferty w przetargu na opracowanie Studium Korytarzowego i Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy tego miasta. Złożyło je sześć polskich firm. Oferowane ceny wahają się od 3,8 do 7,1 miliona złotych, zaś kwota przeznaczona przez GDDKiA na ten cel wynosi nieco ponad 6 mln złotych. Tylko jedna z ofert przekracza budżet zaplanowany przez GDDKiA


Po szczegółowej analizie złożonych ofert komisja przetargowa wskaże tę najkorzystniejszą. Przewidywany termin podpisania umowy z wykonawcą, którego oferta okaże się najkorzystniejsza, to koniec stycznia 2021 roku. Łowicz jest szczególnym miejscem na mapie komunikacyjnej województwa łódzkiego. Położony jest w obrębie trzech dróg krajowych o numerach: 14, 70 i 92. Ruch z tych tras koncentruje się w centrum miasta. Budowa obwodnicy przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, a także odciąży układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość ulic miejskich w blisko 30-tysięcznym Łowiczu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinkach ww. dróg krajowych prowadzących z jednej strony do Warszawy, z drugiej strony włączających się do autostrad A2 i A1. Planowane lata budowy: 2027-2029

7/9
Obwodnica Srocka w ciągu drogi krajowej nr 12 i 91...
fot. Żródło: GDDKiA

Obwodnica Srocka w ciągu drogi krajowej nr 12 i 91


Srock jest jedyną z pięciu miejscowości w woj. łódzkim ujętych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2023, dla której były prowadzone prace przygotowawcze w ramach szerszego przedsięwzięcia, jakim jest rozbudowa drogi krajowej nr 12/91. Obecnie projekt jest na etapie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, co przewidziane jest na koniec bieżącego roku.


Rekomendowany przebieg przyszłej obwodnicy liczy nieco ponad 3,8 km długości. Podstawowym jej celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości z uwagi na jej umiejscowienie w centrum Polski. Droga krajowa nr 12/91 na odcinku Srock-Piotrków Trybunalski, pomiędzy autostradą A1 i drogą ekspresową S8, stanowi ważne, alternatywne do autostrady A1, połączenie Łodzi z Piotrkowem Trybunalskim. Srock narażony jest na uciążliwy ruch zarówno tranzytowy, jak i lokalny.

Planowane lata budowy: 2025-2027.

8/9
Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 45...
fot. Żródło: GDDKiA

Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 45

2 listopada 2020 roku ujawniono oferty w przetargu na opracowanie Studium Korytarzowego i Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Wielunia w ciągu DK45. Zgłosiły się cztery firmy, których oferty mieszczą się w kwocie, jaką chcemy przeznaczyć na realizację zamówienia (blisko 5,78 mln zł). Wartość złożonych ofert waha się w granicach od 3,87-5,2 mln zł. Zakładamy, że trasa zostanie wybudowana w latach 2027-2029.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Wielunia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 45. W ostatnich latach oddano do ruchu obejście Wielunia w osi wschód-zachód, w ciągu drogi krajowej nr 74. Budowa drogi ekspresowej S8 pomiędzy Łodzią a Wrocławiem spowodowała jednak znaczący wzrost ruchu w osi północ-południe. Planowana inwestycja ma za zadanie zaradzić obecnej sytuacji i rosnącym potokom ruchu kierującym się z i do drogi ekspresowej S8. Na południe od Wielunia ruch rozdziela się na drogi krajowe nr 43 i 45 prowadzące do Częstochowy i autostrady A1 oraz Kluczborka i korytarza drogi krajowej nr 11, planowanej do rozbudowy do parametrów drogi ekspresowej S11.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Nagrody Miasta Łodzi. Kto otrzymał po 25 tys. zł? ZDJĘCIA

Nagrody Miasta Łodzi. Kto otrzymał po 25 tys. zł? ZDJĘCIA

Terytorialsi w Szkole Podstawowej nr 26. Uczniowie poznawali podstawy obronności

Terytorialsi w Szkole Podstawowej nr 26. Uczniowie poznawali podstawy obronności

Sezon grillowy przy łódzkich kąpieliskach. Za co można dostać mandat w czasie zabawy?

Sezon grillowy przy łódzkich kąpieliskach. Za co można dostać mandat w czasie zabawy?

Zobacz również

Nagrody Miasta Łodzi. Kto otrzymał po 25 tys. zł? ZDJĘCIA

Nagrody Miasta Łodzi. Kto otrzymał po 25 tys. zł? ZDJĘCIA

Kibice Lecha na stadionie Widzewa w Łodzi. Komunikat Ekstraklasy SA. Zdjęcia

Kibice Lecha na stadionie Widzewa w Łodzi. Komunikat Ekstraklasy SA. Zdjęcia