Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gmina Brójce: Telefon nie działa, ale rachunki przychodzą

Alicja Zboińska
Szóstego czerwca przez Wandalin i okoliczne miejscowości przeszła nawałnica. Od tego czasu nie działają telefony stacjonarne i internet.

Mieszkańcy Wandalina, Bud Wandalińskich, Stefanowa i Posady w pow. łódzkim wschodnim od niemal dwóch miesięcy nie mogą się doprosić od sieci Orange działających telefonów stacjonarnych i dostępu do internetu. I choć nie korzystają z usług firmy, to rachunki otrzymali w normalnej wysokości.

- Szóstego czerwca była u nas wichura i zerwała linię główną, która zapewniała dostęp do telefonów stacjonarnych i internetu - mówi Janusz Muras, sołtys Wandalina. - Zgłosiliśmy awarię. Robiliśmy to już kilka razy i nic się nie dzieje. Firma nie jest w stanie nawet podać terminu usunięcia awarii, nie ma natomiast żadnego problemu z wystawianiem rachunków za usługi, których nie zapewnia. Za co mamy płacić i kiedy będziemy mogli dzwonić i korzystać z sieci?

Biuro prasowe firmy Orange Polska potwierdza, że uszkodzenie kabla to efekt wichury.

- W naszym systemie ma ono oznaczenie jako „trudnousuwalne” - zaznacza Maria Piechocka z biura prasowego operatora. - Właściciel posesji, na której wystąpiło uszkodzenie, nie wyraża zgody na wymianę uszkodzonych słupów i podwieszenie zerwanych kabli. Nie mamy możliwości podania dokładnej daty usunięcia tej awarii.

Maria Piechocka obiecuje, że rachunki, które dostali mieszkańcy tych miejscowości, zostaną skorygowane. Przypomina, że klienci mogą zadzwonić na infolinię i zgłosić wniosek o naliczenie odszkodowania oraz bonifikaty za czas uszkodzenia.

Zwraca na to uwagę także Zdzisława Wilk, prezes Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi. - Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym za każdy dzień, w którym ponad 12 godzin usługa nie jest świadczona, można żądać zwrotu 1/30 abonamentu - mówi Zdzisława Wilk. - W tym przypadku abonament nie powinien być naliczany, bo awaria trwa już blisko dwa miesiące. Klientom sieci Orange przysługuje także odszkodowanie: za każdy dzień przerwy w usłudze, można otrzymać odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej z trzech ostatnich okresów rozliczeniowych. O odszkodowanie można się starać, jeśli przerwa w okresie rozliczeniowym trwała przynajmniej 36 godzin.

O odszkodowanie i bonifikatę upomina się pisemnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki