Głosowanie zakończone
Plebiscyt: PLEBISCYT EDUKACYJNY 2023

Nauczyciel Akademicki Roku Polski

Moja praca naukowo-dydaktyczna związana jest od 1995 r. tylko i wyłącznie z Uniwersytetem Opolskim, na początku byłem zatrudniony na stanowisku pracownika technicznego, potem jako asystent byłem współtwórcą i opiekunem Studenckiego Koła Naukowego Ekolog. W 2004 roku po uzyskania stopnia naukowego doktora nauk technicznych w specjalności Inżynieria Środowiska (Instytut Podstaw Inżynierii Środowiska PAN w Zabrzu) realizowałem swoją karierę na stanowisku adiunkta. Od 2019 r. po nadaniu stopnia doktora habilitowanego w dyscyplinie Inżynieria Środowiska, Górnictwo i Energetyka (Uniwersytet Rolniczy w Krakowie) jestem zatrudniony na stanowisku profesora uczelni. Dzięki takiej drodze zawodowej byłem i jestem blisko pracy ze studentami, jako promotor ponad 120 prac inżynierskich i magisterskich na kierunkach studiów Architektura Krajobrazu i Ochrona Środowiska starałem się wspólnie ze studentami rozwiązywać w sposób naukowy istniejące problemy w zakresie kształtowania środowiska w tym projektowania nowych terenów zieleni, rekultywacji wyrobisk górniczych, czy składowisk odpadów. Istnym zagadnieniem badawczym było wprowadzenia nowoczesnych technik pomiarowych w ochronie gleb i osadów rzecznych opartych m.in na pomiarach magnetometrycznych. Uczestniczyłem w 7 grantach naukowych i kilku dydaktycznych obejmujących studentów Uniwersytetu Opolskiego m.in. w ramach programu Interreg Czechy- Polska wspólnie z Uniwersytetem w Ostrawie i Ołomuńcu. Od 2006 roku biorę czynny udział w projekcie naukowym "Ochrony bioróżnorodności w różnych strefach klimatycznych świata", w ramach którego uczestniczyłem i organizowałem ponad dwadzieścia ekspedycji naukowych m.in. w Ameryce Południowej(Argentyna, Brazylia, Chile i Peru), Azji Centralnej (Tadżykistan, Kirgizja, Chiny, Nepal) i Południowo-Wschodniej (Kambodża, Tajlandia, Filipiny, Indonezja, Malezja), Afryce (RPA i Lesoto) oraz na Madagaskarze. Jestem autorem i współautorem ponad 100 publikacji naukowych recenzowanych, w tym ośmiu monografii. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w kraju i zagranicą staram się przekonać naszych studentów, że warto w siebie inwestować i rozwijać swój potencjał. Należę do grona nauczycieli akademickich, którzy bardzo cenią zaangażowanie studentów w realizacji zarówno prac badawczych i działalności dydaktycznej, jak również swoich pasji. Jedną z największych satysfakcji zawodowych, jaką mam obecnie to obecność naszych absolwentów na rynku pracy, praktycznie wszyscy studenci są zatrudnieni w swoim wyuczonym zawodzie, jednocześnie są docenieni przez pracodawców.