1/9
Nawet 82 proc. mniej klientów odwiedziło centra handlowe w...
fot. Manufaktura

Telefony do liczenia klientów

Nawet 82 proc. mniej klientów odwiedziło centra handlowe w czasie pandemii koronawirusa. To wynik Złotych Tarasów w Warszawie i Galerii Bałtyckiej. Tak wynika z badania Proxy.Cloud, w którym znalazły się także dane dotyczące centrów handlowych w Łodzi.

Do badania ruchu w galeriach handlowych wykorzystano telefony komórkowe: prowadzono obserwację ich ruchu. Pozwoliło to precyzyjnie wykazać zarówno liczbę wizyt, jak i liczbę unikalnych klientów odwiedzających poszczególne centra. Badanie obejmuje maj 2020, maj 2021 - w odniesieniu do okresu sprzed pandemii.

Czytaj dalej

2/9
W kraju najwięcej straciły Złote Tarasy oraz Galeria...
fot. Krzysztof Szymczak

Złote Tarasy i Galeria Bałtycka

W kraju najwięcej straciły Złote Tarasy oraz Galeria Bałtycka, które w maju 2020 straciły aż 82 proc. unikalnych klientów. W Starym Browarze w Poznaniu liczba unikalnych klientów spadła o 80 proc.

- Monitorujemy centra, w których działalność prowadzą nasi członkowie i widzimy, że owszem klienci wracają na zakupy, jednakże ruch jest daleki od poziomów, do jakich przywykliśmy przed pandemią - komentuje Zofia Morbiato, dyrektor generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług. - Dane można podsumować jednym zdaniem - odwiedzalność spadła w sposób istotny dla prowadzących działalność handlową na terenie galerii.

Czytaj dalej

3/9
W badaniu znalazły się także informacje dotyczące Łodzi i...
fot. Grzegorz Gałasiński

Łódzkie centra

W badaniu znalazły się także informacje dotyczące Łodzi i wybranych centrów handlowych. W sumie w maju 2020 w łódzkich galeriach liczba unikalnych klientów spadła o 49 proc., natomiast w maju 2021 spadek wyniósł 48 proc. (w obu przypadkach w porównaniu do maja 2019).

Galeria Łódzka straciła najwięcej klientów w maju 2020, gdy ich liczba spadła o 59 proc., natomiast w maju tego roku było to o 48 proc. klientów mniej niż przed pandemią.

Czytaj dalej

4/9
Manufakturę w maju 2020 odwiedziło o 56 proc. kupujących...
fot. Manufaktura

Manufaktura i Port Łódź

Manufakturę w maju 2020 odwiedziło o 56 proc. kupujących mniej niż rok wcześniej, taki sam wynik centrum osiągnęło w maju 2021. Najmniej stracił natomiast Port Łódź: w maju 2020 odwiedziło go o 32 proc. klientów mniej niż w 2019 roku, natomiast w maju tego roku - 40 proc. mniej. To głównie zasługa Ikei, która nie w czasie wszystkich lockdownów była zamykana.

Czytaj dalej

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Knajpa dla fanów Wiedźmina w Łodzi. W menu elfie naleśniki i magiczne koktajle!

Knajpa dla fanów Wiedźmina w Łodzi. W menu elfie naleśniki i magiczne koktajle!

Moc była z łodzianami! Tak obchodzono Dzień Gwiezdnych Wojen w EC1 ZDJĘCIA

Moc była z łodzianami! Tak obchodzono Dzień Gwiezdnych Wojen w EC1 ZDJĘCIA

Ojciec Włodzimierz z Irkucka na Syberii o katolikach, nie tylko Polakach ZDJĘCIA

Ojciec Włodzimierz z Irkucka na Syberii o katolikach, nie tylko Polakach ZDJĘCIA

Zobacz również

Jolanta Fraszyńska mówi, że zrobiła coming out. Co obwieściła światu? ZDJĘCIA

Jolanta Fraszyńska mówi, że zrobiła coming out. Co obwieściła światu? ZDJĘCIA

Ojciec Włodzimierz z Irkucka na Syberii o katolikach, nie tylko Polakach ZDJĘCIA

Ojciec Włodzimierz z Irkucka na Syberii o katolikach, nie tylko Polakach ZDJĘCIA