Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak będzie wyglądał łódzki kodeks reklamowy?

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Maciej Stanik
W piątek rozpoczynają się konsultacje dotyczące założeń kodeksu reklamowego dla Łodzi. Przedsiębiorcy już się go boją.

Kodeks reklamowy ma powstać w przyszłym roku. Jest odpowiedzią łódzkiego magistratu na obowiązującą od września tzw. ustawę krajobrazową. Ma pomóc w walce z chaosem reklamowym i oszpecaniem miasta.

- Kodeks ma uporządkować reklamy w Łodzi, a nie całkowicie je zlikwidować - podkreśla Bartosz Poniatowski z biura architekta miasta łódzkiego magistratu.

Na razie znane są założenia kodeksu. Wiadomo, że ma poprawić estetykę miasta, ale nie utrudniać działalności gospodarczej.

Bartłomiej Olczak: Łódź cierpi na nadmiar reklam i pastelozę

Jednak przedsiębiorcy już mają wątpliwości. Na spotkaniu w magistracie zaproponowali m.in. pięcioletni okres przejściowy na dostosowanie swoich reklam. List do mediów rozesłała też Ogólnopolska Izba Gospodarcza Reklamy Wielkoformatowej. Podkreśla, że reklama jest źródłem dochodu dla przedsiębiorców i właścicieli budynków.

Łodzianie mogą wyrazić swoje zdanie do 7 grudnia na formularzu konsultacyjnym dostępnym na stronie internetowej magistratu albo wziąć udział w warsztatach w poniedziałek o godz. 17 przy ul. Piotrkowskiej 104.

Łódzki kodeks reklamowy. Zmniejszy się ilość reklam wielkoformatowych i banerów [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki