Kodeks reklamowy ma powstać w przyszłym roku. Jest odpowiedzią łódzkiego magistratu na obowiązującą od września tzw. ustawę krajobrazową. Ma pomóc w walce z chaosem reklamowym i oszpecaniem miasta.
- Kodeks ma uporządkować reklamy w Łodzi, a nie całkowicie je zlikwidować - podkreśla Bartosz Poniatowski z biura architekta miasta łódzkiego magistratu.
Na razie znane są założenia kodeksu. Wiadomo, że ma poprawić estetykę miasta, ale nie utrudniać działalności gospodarczej.
Bartłomiej Olczak: Łódź cierpi na nadmiar reklam i pastelozę
Jednak przedsiębiorcy już mają wątpliwości. Na spotkaniu w magistracie zaproponowali m.in. pięcioletni okres przejściowy na dostosowanie swoich reklam. List do mediów rozesłała też Ogólnopolska Izba Gospodarcza Reklamy Wielkoformatowej. Podkreśla, że reklama jest źródłem dochodu dla przedsiębiorców i właścicieli budynków.
Łodzianie mogą wyrazić swoje zdanie do 7 grudnia na formularzu konsultacyjnym dostępnym na stronie internetowej magistratu albo wziąć udział w warsztatach w poniedziałek o godz. 17 przy ul. Piotrkowskiej 104.
Łódzki kodeks reklamowy. Zmniejszy się ilość reklam wielkoformatowych i banerów [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?