Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jarmark reklamą Łodzi

Anna Pawłowska
VIII Jarmark Wojewódzki w Łodzi
VIII Jarmark Wojewódzki w Łodzi Krzysztof Szymczak
Weekendowy 8. Jarmark Wojewódzki w Łodzi można uznać za sukces promocyjny. O imprezie miała okazję usłyszeć cała Polska, choćby dzięki telewizyjnej Wyjazdowej Prognozie Pogody w TVN i TVN Meteo. Ile kosztuje rozgłos?

- Jarmark Wojewódzki kosztował w tym roku około milion 300 tysięcy złotych brutto - informuje Joanna Blewąska, rzecznik prasowy marszałka województwa.

Środki na organizację przedsięwzięcia pochodziły z trzech źródeł. Z budżetu samorządu województwa łódzkiego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego oraz ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich. Lwią część wydatków- około 1 mln zł brutto - pokrył samorząd województwa. Z dwóch pozostałych źródeł, czyli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego i Europejskiego Funduszu Rolnego, pochodziło po około 150 tys. zł.

Z całej sumy 1,3 mln zł na medialne nagłośnienie wydarzenia przeznaczono między 1/3 a 1/4 budżetu.

- Na promocję imprezy przeznaczone było około 377 tysięcy złotych brutto - dodaje Joanna Blewąska.

- Jarmark reklamowany był za pośrednictwem wielu kanałów informacyjnych, jak reklamy outdoorowe, telewizyjne relacje na żywo, w tym Wyjazdowa Prognoza Pogody w TVN24 i TVN Meteo, wkładki do gazet regionalnych oraz publikacje internetowe na różnych portalach.

Wkładka informująca o jarmarkowych atrakcjach ukazała się także w "Dzienniku Łódzkim". Telewizyjne "wstawki" dotarły do widzów w całej Polsce. Kolorowe jarmarczne stoiska ustawiono tradycyjnie wzdłuż ulicy Piotrkowskiej. W drewnianych obiektach prezentowali się nie tylko twórcy ludowi i rzemieślnicy z województwa łódzkiego, ale także z regionów partnerskich, takich jak Styria, Witebsk, Csongrad, Południowe Morawy, Winnica, Nord, Odessa, Wołyń, Leningrad, Charków, Kaliningrad. Na małej scenie w pasażu Schillera prezentowały się łódzkie i zagraniczne zespoły folklorystyczne.

- Przedstawiciele regionów partnerskich uczestniczą w jarmarku co roku, od pierwszej jego edycji. W tym roku były reprezentowane łącznie przez ponad czterdziestu dwóch zagranicznych gości oficjalnych, reprezentujących jedenaście regionów partnerskich oraz czterdziestu dziewięciu członków zespołów folklorystycznych - wylicza rzeczniczka marszałka.

Przedstawiciele regionów, oprócz uczestnictwa w jarmarku, biorą udział w spotkaniach, które mogą zaowocować kolejnymi projektami współpracy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki