reklama

Kandydaci na prezydenta Łodzi dyskutowali o ruchu drogowym

Marcin DardaZaktualizowano 
Pięcioro kandydatów na prezydenta Łodzi prezentowało swoje priorytety dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu w Łodzi
Pięcioro kandydatów na prezydenta Łodzi prezentowało swoje priorytety dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu w Łodzi Paweł Łacheta
Pięcioro kandydatów na prezydenta Łodzi pojawiło się na panelu organizowanym przez Społeczną Akademię Nauk w sprawie poprawienia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Odpowiadająca jako pierwsza Joanna Kopcińska (kandydatki PiS) wśród swoich priorytetów wymieniła m.in. wprowadzenie wartego 100 mln zł Miejskiego Programu Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym w ciągu najbliższych kilku lat. Stwierdziła m.in., że pieniądze, które powinny trafić na ten cel, obecna ekipa rządząca miastem wydała zamiast na zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców miasta, na "dzielenie miasta wąwozem", czyli przebudowę trasy W-Z na odcinku w centrum miasta.

Agnieszka Wojciechowska van Heukelom (kandydatka KNP) zwróciła uwagę m.in. na to, że potrzebny jest remont najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Łodzi. Poza tym dodała m.in., że łódzkie ulice są nieprzygotowane na interwencje kryzysowe, takie jak wszelkiego rodzaju ewakuacje; jako przykład podała linię Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

Z kolei Piotr Biliński (kandydat niezależny) stwierdził, że w Łodzi jeśli chodzi o temat bezpieczeństwa ruchu drogowego, każdy z trzech obszarów jak centrum, osiedla czy drogi przelotowe wymaga innych priorytetów, jednak szczegółowo opowie o tym podczas kampanii. Stwierdził m.in., że na wysokie statystyki wypadków w centrum Łodzi ma wpływ fatalna jakość "łódzkiej komunikacji publicznej".

Tomasz Trela (kandydat SLD) zwrócił uwagę m.in. na fakt, że ustawienia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach można zmienić tak, by priorytetem byli piesi oraz transport zbiorowy, a można to zmienić "od zaraz". Również i on wspomniał o wprowadzeniu Miejskiego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, którego "prezydent Łodzi nie realizuje".

Z kolei Wojciech Łaszkiewicz (PSL) wspomniał o ograniczeniu prędkości w centrum miasta do 30 km/h. Dodał jednak, że w tej części miasta i tak średnio kierowcy poruszają się z prędkością 22-25 km/h. Wspomniał też o "skandalicznym braku wrażliwości" służb miejskich i policji na przeszkadzające kierowcom gałęzie przy niektórych skrzyżowaniach.

Na panelu w Społecznej Akademii Nauk nie pojawiła się urzędująca prezydent Łodzi Hanna Zdanowska (PO), niezależni kandydaci Piotr Misztal oraz poseł John Godson, a także Krzysztof Makowski (TR).

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mikołaj

Poziom argumentacji i postrzeganie problemów miasta, które do dzisiaj nie ma wytyczonego kierunku rozwoju na najbliższe dwadzieścia lat, świadczy o tych kandydatach jak najgorzej. To po prostu kasza, śmieszna i żenująca. Nie uważam Zdanowskiej za geniusza, otacza się marnymi wiceprezydentami, ale przynajmniej działa, coś robi, rusza tkankę miasta. Słuchałem przy kilku okazjach wywodów pani Kopcińskiej, podobno najpoważniejszej kontrkandydatki dla Zdanowskiej.
Żenująca pani. O reszcie nawet szkoda mówić. Biedne to nasze miasto, gdy tacy ludzie stają do wyborów.

g
gośc

Dlaczego kandydaci na prezydenta nie rozmawiają na temat bezrobocia dla 30,40,50 latków i konkretnie co zrobią,na temat co dalej z TBS-widzew mieszkania wynajmowane od gminy, co z miszkaniami spółdzielczymi które zajmują instytucje miasta,Drogi zostawmy drogowcom i ich służbom.

P
Przemysław Pęczak

Uważam że Pan Piotr Biliński ma tu dużo racji. Inaczej należy podchodzic do dróg przelotowych i tranzytowych na terenie miasta Łodzi gdzie odbywa sie ruch równiez samochodów ciężarowych i osobowych inne wystepuja predkości itp. W centrum równiez inne sa zagadnienia zwiazane z wieksztym ruchem pieszych, komunikacji zbiorowej i wiekszemu nateżeniu ruchu gdyz obecny system lokalnego trasnportu zbiorowego wymusza na mieszkańcach aby wiekszość podrózy odbywali przez centrum choć jada nawet autobusem z Radogoszcza na Retkinie. Innym z kolei tematem sa osiedla jako blokowiska badź osiedla z drogami, gminnymi, wewnetrznymi itp. które sa weższe i przeprowadzaja znacznie mniejszy ruch. System bezpieczeństwa ruchu w mieście nie może być rozpatrywany i wprowadzany w oderwaniu od systemu komunikacji miejskiej systemu drogowego itp. tylko musi być wprowadzany tak aby obejmował zmiany we wszystkich obaszarach jednocześnie. Sam fakt że wskutek wygaszania oferty i popytu na komunikacje zbiorowa na linii ŁTRu spowodował zmniejszenie ilości miejsc w pojazdach MPK a tym samym zwiekszenie ilości podrózy indywidualvnych o ok. 2000 na godzine. tyle daje porównanie roku 2006 i 2014

szczegóły niebawem poznają wszyscy gdy zostanie ogłoszony program po zarejestrowaniu list

W
Weno

You better "Vote 4 Weno" ;)

g
gość

Wojciechowska van Heukelom dobra jest w przerzucaniu sterty papierów. Do tego miasta może wnieść tylko obłęd i zamieszanie a zreo konkretów.

D
Dżon Satanson

Popieram, tylko KNP wystawiło wartościowego kandydata. Żeby było ciekawiej, ta pani nie jest członkiem partii, nie jest politykiem i właśnie takich ludzi w mieście potrzeba. Ludzi, którzy realizują program mieszkańców a nie partii, żeby ta ich potem wystawiła do parlamentu..

N
Nic nowego

PiS chce rozdawać, PSL ograniczać a SLD trochę tego trochę tego do tego jakieś dziwne programy które mają być złotym środkiem... Nic nowego, jedna banda która niczym się od siebie nie różni i tylko drenuje nasze kieszenie. Potrzeba ludzi świeżych, dlatego zagłosuję na KNP. A kto nie chce dalej być traktowany jak skarbonka też tak powinien zrobić.

H
Histross

Pani prezydent przestraszyła się i nie przyszła - to bardzo niepoważne zachowanie.

PS. Gratuluję odwagi kandydatom, którzy przyszli. Spodobało mi się, rzetelne przygotowanie Pani Agnieszki Wojciechowskiej.

e
ewa

to dobra droga p.Agnieszko . Jestem za !

g
gość

Widać Kopicińska przejęła od koleżanki Zewald politykę zaorania wszystkiego po poprzednikach. Niezbyt bezpieczne i optymistyczne. A co wybudować - z tym już gorzej!

u
uczestnik

Kandydaci mieli zadane konkretne pytania i tylko minutę na odpowiedź. Niektórzy kandydaci wyróżnili się dużą wiedzą, przygotowaniem i sposobem prezentacji swojej wiedzy. Duże, pozytywne wrażenie wywołała p. Agnieszka Wojciechowska van Heukelom. swoim zaangażowaniem, wizją rozwiązywania spraw i postawa prawdziwej Prezydent Łodzi. Widać, że
p. Wojciechowskiej o coś chodzi. Wyborcy powinni przyjrzeć się i posłuchać tej Pani, którą ja widziałem po raz pierwszy i zrobiła wrażenie. Jest spoza układów, a prawdopodobnie łodzianie takiej osoby szukają. Kandydatów trzeba prowokować do jak najczęstszego wypowiadania się i przepytywać ich w różnych sprawach. Dobrze byłoby, żeby powiedzieli, jakich będą mieć współpracowników i jak wyobrażają sobie przeobrażenie urzędu i urzędników.

o
obserwator

Co to za Społeczna Akademia Nauk ? Kto wchodzi w jej skład ? Czy mają upoważnienie łodzian do przeprowadzania kampanii wyborczej..Kto ustala tematy dla "pięciu".
Określenie budowy trasy W-Z jako " dzielenie miasta wąwozem" dyskwalifikuje już na wstępie kandydatkę na prezydenta.Rozwój miasta to inwestycje, a bezpieczeństwo to dobre drogi.Czy budowa trasy W-Z`zmniejszy bezpieczeństwo łodzian ? Kandydaci na prezydenta niech przedstawią swoje programy i każdy z łodzian oceni wtedy ich wartość.

b
barca

Rozbawiła mne ta relacja z dyskusji kandydatek i kandydatów: p. Kopcińska chce 100 mln na program bezpieczeństwa - jaki? Konkrety. Takie pitolenie szanowna pani, to u ciotki na imieninach. Panu z PSL przeszkadzają..gałęzie - wyciąć całą zieleń i po kłopocie... Już widzę, jak kandydat SLD pokornie czeka 15 min na pokonanie skrzyżowania - pusty śmiech. Pan Biliński zastosował taktykę partii reprezentowanej przez p. Kopcińską: wiem, ale nie powiem. P. Wojciechowska chce przebudowy skrzyżowań newrlagicznych... tearz wszystkie przez wykopki p. Zdanowskiej są newralgiczne i ..nieprzejezdne. Dużo gadania - zero konkretów. A wybory coraz bliżej...

D
D

Tak narzekali wszyscy na Zdanowska że zweza drogi, a się na okazuje ze inni są jeszcze bardziej radykalni.

t
tym ludziom

o poprawe naszego bytu ale o zavramie stolka zdanowskiej i to jest najsmutniejsze w tym wszystkim

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3