Kierowca autobusu zwrócił pasażerce kartę płatniczą

    Kierowca autobusu zwrócił pasażerce kartę płatniczą

    Maciej Kałach

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Kierowca autobusu zwrócił pasażerce kartę płatniczą

    ©Krzysztof Szymczak

    Grażyna Leszczyńska, nasza Czytelniczka i pasażerka MPK, długo nie da powiedzieć złego słowa o kierowcach miejskich autobusów. Jeden z nich uratował łodziance wakacje - i jej kartę płatniczą.
    Kierowca autobusu zwrócił pasażerce kartę płatniczą

    ©Krzysztof Szymczak

    - W sierpniu tuż przed dziesięciodniowym wyjazdem wsiadłam do autobusu linii 52, aby kupić bilet na pociąg na dworcu Łódź Kaliska. Miałam przygotowaną gotówkę, więc przy kasie nawet nie zauważyłam, że podczas jazdy wysunęła mi się karta do bankomatu - opowiada pani Grażyna.

    W drodze powrotnej naszą Czytelniczkę zaskoczył telefon z jej banku.

    - Pracownica poinformowała mnie o zgubie, a następnie przekazała numer komórki kierowcy linii 52.
    Okazało się, że ten po odnalezieniu karty zadzwonił na infolinię banku, aby nawiązać ze mną kontakt - mówi pasażerka. - Na tym nie koniec, bo gdy w końcu ja zatelefonowałam do kierowcy, ten zapytał, gdzie najłatwiej będzie mi odebrać zgubę.

    Pani Grażyna pojawiła się na ustalonym przystanku.

    - Po kilku godzinach od zgubienia karty, miałam ją z powrotem. Gdybym pojechała na wakacje bez dostępu do mojego konta, wyjazd byłby popsuty - kończy nasza Czytelniczka, która po wakacjach pojawiła się w naszej redakcji po to, aby podziękować kierowcy MPK.

    Sebastian Grochala, rzecznik MPK Łódź, nie jest w stanie wyliczyć, ile przedmiotów codziennie gubią w pojazdach przewoźnika pasażerowie. Jednak ich roztargnienie może dziwić.

    - Jeśli pasażer szybko zorientuje się o tym, że zgubił coś cennego, np. zaraz po opuszczeniu pojazdu, może zadzwonić na infolinię MPK Łódź, podając konkretną linię oraz położenie pojazdu - mówi Grochala. - Wówczas dyspozytorzy mają możliwość kontaktu z prowadzącymi poprzez komunikat głosowy. Ostatnio w ten sposób udało się odnaleźć i zwrócić pasażerce torbę z laptopem.

    Numer infolinii to 42 638 90 20 lub 0 801 301 309. Jest jeszcze magazyn przedmiotów znalezionych w siedzibie MPK przy ulicy Tramwajowej 6, który pasażer może odwiedzić osobiście. To tam zazwyczaj trafiają przedmioty, znalezione przez kierowców podczas postojów lub po ostatnim kursie.

    - Trudno określić ilość zgub, ponieważ są to rozmaite przedmioty: od części garderoby, poprzez parasolki, teczki, książki po rzeczy cenne, telefony komórkowe i portfele - wylicza Grochala. - Zgodnie z procedurami, rzeczy przechowywane są przez przynajmniej kilka miesięcy. Jeśli nie zostaną odebrane, są niszczone.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ANTYKOMOR

    BOSS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 11

    CHYBA FAKTYCZNIE NIE MACIE O OCZYM PISAC

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co za kraj

    Podroznik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

    To normalne zachowanie STANDARD, o czym ten artykuł ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o rany..

    obywatel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

    a ja dzisiaj przeprowadziłem przez ulicę osobę niewidzącą.. I co z tego. Ludzie, gdzie my zyjemy! Przecież to są NORMALNE formy zachowania, wyssane jak to się mówi, z mlekiem matki. Czy aż tak...rozwiń całość

    a ja dzisiaj przeprowadziłem przez ulicę osobę niewidzącą.. I co z tego. Ludzie, gdzie my zyjemy! Przecież to są NORMALNE formy zachowania, wyssane jak to się mówi, z mlekiem matki. Czy aż tak schamieliśmy jako społeczeństwo, że trzeba o takich ELEMENTARNYCH formach zachowania informować w serwisach???zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo