Klepsydra na drzwiach ZDiT po wypadku na Żeromskiego w Łodzi [ZDJĘCIA]

Agnieszka Jasińska
Maciej Stanik
Fundacja Fenomen powiesiła na drzwiach łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu nekrolog, informujący o śmierci dwóch osób, które zabił w niedzielę wieczorem na ul. Żeromskiego pijany kierowca. Według przedstawicieli fundacji, tragedia obciąża sumienia także inżynierów ruchu ZDiT oraz ich zwierzchników - władz Łodzi.

"Po raz kolejny okazało się, że piesi w Łodzi nie mogą czuć się bezpiecznie nawet na pasach. Żeromskiego na tym odcinku to typowa łódzka ulica, która swoim kształtem zachęca do niebezpiecznej jazdy. Szerokość pasów ruchu jest większa niż wymagana na autostradzie. Była okazja do zmiany jej wyglądu - w tym miesiącu zakończył się jej remont. Niestety, ZDiT zdecydował się po prostu odtworzyć stan poprzedni, nie myśląc o bezpieczeństwie" - czytamy w piśmie Fenomenu.

Zarząd Dróg i Transportu uznał list fundacji za skandaliczny. "Obwinianie nas o tragiczną śmierć dwóch osób potrąconych na przejściu dla pieszych przez pijanego kierowcę jest karygodną próbą zaistnienia w mediach przez przedstawicieli fundacji Fenomen. Taka interpretacja przyczyn tragedii świadczy o wyjątkowej bezmyślności autorów listu. Za szczególnie niedopuszczalne uważamy fakt, że fundacja Fenomen wykorzystuje tragedię do autopromocji. W tym przypadku to pijany kierowca jest odpowiedzialny za śmierć, a nie szerokość drogi, którą się poruszał - czytamy w odpowiedzi Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Wideo

Komentarze 99

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
ale
jeżeli napisałeś Polsce z małej litery to chyba nie ma sensu.
....
...koniec roku się zbliża i będzie trzeba zamieścić rozliczenie finansowe z działalności to wtedy się przekonamy ile to było dokładnie :)
G
Gość
To miejsce gdzie ten je..ny pijak zabił tych ludzi nie jest po to, żeby nadrabiać ,,stracony czas" . I jeszcze pytanie czy u nas ktoś myśli o takich drogach o jakich napisałeś ?
p
pieszy
fundacja fenomen powinna zacząć edukować rowerzystów że nie rozjeżdża się pieszych na chodnikach i przejściach dla pieszych jadąc rowerem skoro w centrum obowiazuje 50km/h i nie jeździ się pod prąd chodnikami ulic jednokierunkowych
B
BARTO
No to żeś gościu poleciał po całości :D
Drogi rowerowe mają szerokość aby w dwu kierunkach mogły rowery jeździć i jest 100 razy na nich bezpieczniej między rowerzystami niż na drogach.
Londyn, Berlin, Kopenhaga i oczywisty Amsterdam, Helsinki, Tallin i wiele więcej miast, w których zmniejsza się ruch samochodów a rośnie rowerowy i komunikacji miejskiej/podmiejskiej.
Twój ograniczony chyba rozum wciska ci info na usta i dłonie, że samochód jest lepszy???
Jedna osoba jadąca samochodem (bo ponad 70% samochodów tak jeździ) zajmuje 9 razy więcej miejsca niż rower, a w autobusie zmieści się ilość osób równa przynajmniej 80 samochodom..
A co do zakupów- vany dostawcze zawiozą zakupy kilkunastu rodzinom i to jeden taki van. Więc kilkanaście samochodów zniknie z dróg.
Więc weź się stuknij w czoło i idź na tą swoją wieś jak już ją wspominasz, a miasto zostaw dla ludzi, którzy chcą rozwoju
T
Topik
twoim tropem (nie)rozumowania należy zawęzić ścieżki rowerowe. Na nich też dochodzi do zderzeń rowerzystów. Zaś co do sprzedaży internetowej Tesco i Almy to jak myślisz(?) czym dowożą zakupy? Czyżby pedałami? I daruj sobie stwierdzenie o tym czy miastpo jest dla samochodów czy dla rowerów. Ja twierdzę że miasto jest dla samochodów a wieś dla rowerów. Chociaż to drugie też nie koniecznie. Samochód jest konsekwencją postępu. Rower zaś przeżytkiem i świadectwem biedoty oraz zacofania. Nawet Indie i Chiny z roku na rok mają coraz więcej samochodów.
B
BARTO
Szerokość drogi jak najbardziej zachęca do szybkiej jazdy. Jakoś na Wólczańskiej mogli w rejonie szkoły zainstalować wyspy zmuszające do manewrowania i zwolnienia, prawda? To samo powinno być na Żeromskiego, która jest za szeroka.
Czepiasz się rowerzystów? Od kiedy zaczęli robić Masy Krytyczne, to zaczęło się coś zmieniać w końcu.
Miasto nie jest dla samochodów i powinna połowa ich spokojnie zniknąć, bo blokują ruch, zabijają ludzi i niszczą wizerunek miasta. Są niepotrzebne - idioci wolą przejechać 500-2000m samochodem bo są leniwi, zamiast się przejść, pojechać rowerem czy MPK. Powiesz a co z zakupami? M.in. TESCO i Alma mają zakupy z dowozem, a osiedlowe Żabki/FreshMarkety/ODiDO itp. mają konkurencyjne ceny i promocje.
Niech idioci w samochodach giną, rozwalają się, ale niech nie zabierają ze sobą nikogo więcej ku śmierci.
Swoją drogą pasażerowie w tym wypadku też powinni stanąć przed sądem, że pozwolili na taką jazdę pijanemu. Są także odpowiedzialni za tą śmierć.
I niech nikt teraz na Policję nie najeżdża, że nie ma prewencji - jak właśnie robią prewencję takich zdarzeń, to jeszcze bardziej psioczycie, że radary, kontrole, patrole...naród idiotów...
B
BARTO
Szerokość drogi jak najbardziej zachęca do szybkiej jazdy. Jakoś na Wólczańskiej mogli w rejonie szkoły zainstalować wyspy zmuszające do manewrowania i zwolnienia, prawda? To samo powinno być na Żeromskiego, która jest za szeroka.
Czepiasz się rowerzystów? Od kiedy zaczęli robić Masy Krytyczne, to zaczęło się coś zmieniać w końcu.
Miasto nie jest dla samochodów i powinna połowa ich spokojnie zniknąć, bo blokują ruch, zabijają ludzi i niszczą wizerunek miasta. Są niepotrzebne - idioci wolą przejechać 500-2000m samochodem bo są leniwi, zamiast się przejść, pojechać rowerem czy MPK. Powiesz a co z zakupami? M.in. TESCO i Alma mają zakupy z dowozem, a osiedlowe Żabki/FreshMarkety/ODiDO itp. mają konkurencyjne ceny i promocje.
Niech idioci w samochodach giną, rozwalają się, ale niech nie zabierają ze sobą nikogo więcej ku śmierci.
Swoją drogą pasażerowie w tym wypadku też powinni stanąć przed sądem, że pozwolili na taką jazdę pijanemu. Są także odpowiedzialni za tą śmierć.
I niech nikt teraz na Policję nie najeżdża, że nie ma prewencji - jak właśnie robią prewencję takich zdarzeń, to jeszcze bardziej psioczycie, że radary, kontrole, patrole...naród idiotów...
T
Topik
ty mądralo przeczytałaś wszystkie paragrafy, że możesz pisać o prawie? Przy twoim typie myślenia nie można nikomu pisać o niczym. Alfa i Omega się znalazła.
T
Topik
drobna nieściślość czy wielka głupota lub nie znajomość tematu? Owszem na Zachodzie są ograniczenia ale w miejscach zamieszkania. głównie w osiedlach. Za to wyjeżdżając z osiedla wjeżdżasz na drogę o podwyższonej prędkości i do następnego osiedla nadrabiasz stracony czas. Nie mówiąc już o autostradach na których nie ma ograniczenia prędkości a jedynie zaleca się ograniczyć ją do 130 km/h.
T
Topik
a dlaczego właściciel samochodu udostępnił go pijanemu? Dlaczego dostając zezwolenie na broń palną musisz spełnić warunek odpowiedniego zabezpieczenia jednostki broni przed dostępem obcej osoby? Jak widzisz zabic można nie tylko za pomocą pistoletu. Samochód w rękach pijanego to równie niebezpieczny przedmiot. Osoba odpowiedzialna za posiadanie pojazdu powinna to wiedzieć i dawać kluczyki tylko trzeźwemu kierowcy. Instytucja również. Kradzież nie jest dobrowolnym przekazaniem i nikt o zdrowym sposobie myślenia nie zarzuci ci bezmyślności i nie zabierze ci pojazdu po raz drugi.
T
Topik
Fenomenalnie potrafią zaskakiwać swym kretynizmem. 1) Masa debili na rowerach blokujących ruch na drodze. 2) określanie ilości pojazdów przekraczających prędkość na Kopcińskiego na podstawie wskazań na tablicy zawyżającej w tym czasie pomiary o 10 km/h. 3) wywieszenie klepsydry na drzwiach ZDiT zamiast chociażby na drzwiach komendy policji. 4) obwinianie drogi (jej szerokości) zamiast pijanego kierowcy. Ich poziom kretynizmu przekroczył już próg masy krytycznej i postępuje niebezpiecznie w górę. Może po tym pomyśle wszyskim wierzącym w ich fenomem otworzą się oczy.
J
Jasiek
Terapia szokowa, ale na tych ze ZDiT tylko taka ma szansę zadziałać. Tych wszystkich potępiających pewnie równie oburzają spoty ukazujące skutki wypadków bo są szokujące. A jednak w niektórych pustych głowach czasem wywołują choć drobną refleksję. Tu może być podobnie, może coś w końcu dotrze do tych zakutych łbów w ZDiT. Akcja nieprzyjemna, ale popieram.
m
mózg
pijany pieszy i pijany rowerzysta też stanowią zagrożenie na drodze. Nie wspomnę o tzw. "społecznikach" z fundacji Fenomen, którzy stanowią zagrożenie dla ludzkich umysłów i to nie tylko na drodze jak widać na powyższym.
Ł
Łodzianka
"Żeromskiego swoim kształtem zachęca do niebezpiecznej jazdy" - nie wiem jaki kształt ulicy zmusiłby mnie do jazdy pod wpływem, ale jako osoba myśląca mniemam, że żaden. Żenujące żerowanie na tragedii... winny jest pijany kierowca i, czy to będzie autostrada, czy ścieżyna szerokości 10 m: wyłącznie on stanowi zagrożenie!
Dodaj ogłoszenie