Klienci wrócili do centrów handlowych
Właściciele centrów handlowych mogą mieć powody do optymizmu. Jak wynika z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych, w kwietniu tego roku w galeriach było więcej klientów niż przed pandemią, robili też większe zakupy.
Polska Rada Centrów Handlowych odnotowuje liczbę klientów na metr kwadratowy powierzchni najmu, liczy tez obroty. Okazuje się, że w kwietniu tego centra odwiedziło o 2,5 proc. więcej klientów niż w kwietniu 2019 roku, a obroty w tym czasie wzrosły o 1,1 proc.
Czytaj dalej
Klienci wrócili do centrów handlowych
- Najnowsze dane o obrotach i odwiedzalności centrów handlowych w Polsce pokazują, że wyniki przebiły poziomy sprzed pandemii - podkreśla Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych. - Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że Polacy w marcu bardzo chętnie robili zakupy stacjonarne, zwłaszcza w dużych i największych centrach handlowych, gdzie obroty rosły najszybciej. Odwiedzalność, prezentowana w oparciu o Footfall Density Index, w kwietniu najszybciej rosła w dużych miastach, np. Wrocławiu i Trójmieście.
Czytaj dalej
Klienci wrócili do centrów handlowych
Wzrost obrotów na poziomie 1,1 proc. i odwiedzalności o 2,5 proc., w porównaniu do 2019 r., pokazuje, że umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych, a najemcy osiągają coraz lepsze obroty.
Za wzrost obrotów odpowiadają zwiększone zakupy robione przez Polaków, w tym również dla ukraińskich uchodźców oraz bezpośrednio przez klientów z Ukrainy. W gastronomii wzrosły one o 18,2 proc., co zdaniem ekspertów, pokazuje, że klienci spragnieni kontaktów z innymi wracają do swoich przyzwyczajeń sprzed pandemii.
Czytaj dalej
Klienci wrócili do centrów handlowych
Chodzi o spędzanie wolnego czasu w galeriach. Zwiększona liczba klientów w centrach handlowych przełożyła się również na większą sprzedaż artykułów wyposażenia domu, RTV i AGD, gdzie obroty wzrosły o 19,3 proc..
W kwietniowych wynikach odwiedzalności w centrach handlowych również widać obecność grupy dodatkowych konsumentów, pochodzących z Ukrainy. Ich wpływ jest widoczny zwłaszcza w tych miastach i regionach, gdzie koncentrują się uchodźcy. Dodatkowo Polacy goszczący czy wspierający Ukraińców, również robią częstsze zakupy.
Czytaj dalej