Spot jest kolejnym nagraniem, które ma skłonić kierowców do zachowania ostrożności na drodze. To część kampanii "Złe nawyki dobrych kierowców" prowadzonej w ramach programu "Drogi Zaufania". Kampania trwa od 2007 roku. prowadzi ją Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych o Autostrad.
W kampanii są pokazywane spoty z udziałem osób stykających się na co dzień z ofiarami wypadków i ich rodzinami. Pojawiali się już psycholog-traumatolog, sędzia, rehabilitant, strażak, ratownik medyczny. Opowiadają jak wypadek niszczy życie ofiar, ale i tych, którzy przeżyli. Przypominają jak ciężko ofiarom wypadku wrócić do zdrowia i z czym musi się zmierzyć sprawca, mający na sumieniu ludzkie życie.
Złożeniem akcji jest zmniejszenie do 2013 roku liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach na drogach krajowych o 75 proc.
Dane wskazują, że liczba ofiar rzeczywiście maleje. W 2009 r. zginęło na drogach ponad 4,5 tys. osób. W ubiegłym roku było 3,9 tys. ofiar. Do października tego roku na drogach zginęły 1.134 osoby.
W badaniach TNS OBOP aż 95 proc. ankietowanych uznało, że należy do dobrych kierowców. Aż 90 proc. tych dobrych kierowców przyznało się, że zdarza im się prowadzić auto kolanami, bo ręce mają czasem zajęte np. komórką. 70 proc. ankietowanych wypuszcza kierownicę z rąk i prosi pasażera o jej przytrzymanie.
Kinowe i telewizyjne hity na ekranie Twojego komputera - odwiedź Kino Telemagazynu
CZYTAJ TEŻ:
Złe nawyki dobrych kierowców
Fakty i mity dotyczące bezpiecznej jazdy autem
Jak jeździć lepiej?
Jestem dobrym kierowcą - czy aby na pewno?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?