Kupuj świadomie - Produkt Polski. Kampania Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi

REDAKCJA
Fot. Kacper Rogacin
Udostępnij:
Kupuj świadomie - Polski Produkt to ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, realizowana wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Celem kampanii, której druga odsłona ruszyła we wrześniu, jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat oznakowania "Produkt Polski".

- Polskie produkty, polska żywność, cechuje się najwyższą klasą jakości. Oczywiście konsument ma pełną swobodę wyboru, ale warto pamiętać, że żywność pochodząca z daleka, przetworzona, często po prostu musi być gorszej jakości - mówił Jan Krzysztof Ardanowski, minister rolnictwa i rozwoju wsi, podczas tweetupu z dziennikarzami, który zorganizowano we wtorek 3 grudnia w siedzibie resortu.

- Chcemy, żeby żywność spożywana przez nas codziennie, rano, w południe, wieczorem pochodziła w dużej mierze od polskich rolników. Polski Produkt, jest najlepszy na świecie! Podejmując decyzje zakupowe, wybierając polskie produkty wspieramy polskich rolników, polskie zakłady przetwórcze, budujemy siłę naszej gospodarki. Być może w ten sposób wspieracie swoją siostrę, brata czy znajomych - dodał minister Ardanowski.

Kupuj świadomie - Produkt Polski

Pierwsza edycja kampanii Produkt Polski ruszyła już w kwietniu 2019 roku, natomiast jej druga odsłona trwa od września. Inicjatorzy akcji podjęli działania skierowane do konsumentów (spoty telewizyjne i radiowe) oraz rolników i producentów żywności, którym zaoferowano możliwość szkoleń pod nazwą "Akademia Polska smakuje".

Jednym z najważniejszych elementów kampanii jest oznaczenie "Produkt Polski", który pozwala na szybkie i łatwe identyfikowanie produktów wytworzonych z polskich surowców. Co istotne, oznaczenie produktów tym symbolem jest dobrowolne, ale ministerstwo zachęca rolników i producentów żywności do wzięcia udziału w akcji.

- Coraz więcej polskich firm włącza się w projekt Produkt polski, w tym takie koncerny jak Orlen @PKN_ORLEN czy Krajowa Spółka Cukrowa - mówił minister Jan Krzysztof Ardanowski.

Produkt Polski obecny w WARS-ach

Podczas wtorkowego tweetupu ogłoszono, że do akcji dołączył tygodnik "Wprost" oraz sieć wagonów restauracyjnych WARS.

- Unikalna wersja restauracji na kołach, jaką jest wagon WARS, jest doskonałą promocją kuchni polskiej - mówił minister, natomiast obecny podczas wydarzenia Artur Kowalczyk, prezes zarządu WARS S.A. dodał, że restauracje oferują już produkty polskie, z których powstają dania.

- Menu w naszych wagonach restauracyjnych zmienia się dwa razy w roku, jak w najlepszych restauracjach. Już w naszej ofercie znajdziemy typowo polskie dania, przygotowywane z polskich produktów, jak kotlet schabowy, bitki wieprzowe, pierogi ruskie, czy żur. Obecnie oferujemy menu jesienne, natomiast w menu wiosennym dostępnych będzie jeszcze więcej tego typu dań - mówił Kowalczyk.

Kampania Produkt Polski - jak dołączyć?

Znakowanie informacją o tym, że dany produkt jest pochodzenia polskiego, nie wymaga żadnej rejestracji. Logo "Produkt Polski" jest dostępne do pobrania bezpłatnie ze strony internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Również na tym portalu znajdują się wszystkie niezbędne informacje i regulacje prawne dotyczące znaku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Materiał oryginalny: Kupuj świadomie - Produkt Polski. Kampania Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Polska Times

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie