![W styczniu 2023 r. OPG złożyła zupełnie nowy wniosek lex...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/98/40/63d56d7594588_o_large.jpg)
W styczniu 2023 r. OPG złożyła zupełnie nowy wniosek lex deweloper na lokalizację Piotrkowska Point. Projekt architektoniczny pozbawiony jest obłych krawędzi i uzyskał nieformalną akceptację Piotra Misztala na zasadzie umowy dżentelmeńskiej. Zgodę dać muszą jeszcze radni.
![W grudniu 2022 r. Do Rady Miejskiej w Łodzi wpłynął wniosek...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/46/9d/63d568f0532a1_o_large.jpg)
W grudniu 2022 r. Do Rady Miejskiej w Łodzi wpłynął wniosek o ustalenie lokalizacji dla trzech kolejnych wielorodzinnych budynków mieszkaniowych z częściami usługowymi i handlowymi w trybie specustawy mieszkaniowej. Złożyła go firma Prime Lodz 1, budynki mają stanąć na kilku działkach przy al. Piłsudskiego 22, w miejscu obecnego biurowca Łódź-1. Wszystkie trzy wieżowce mają mieć 55 m wysokości i składać się z 17 kondygnacji. Według planów ma się w nich zmieścić od 600 do 900 mieszkań.
![Łódzka spółka Budomal Estate złożyła wniosek o zgodę na...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/b8/3d/63d5802533264_o_large.jpg)
Łódzka spółka Budomal Estate złożyła wniosek o zgodę na lokalizację nowej inwestycji na mieszkaniowej na Widzewie - Wschodzie w formule lex deweloper. Rada Miejska Łodzi zajmie się tematem na najbliższej sesji 1 lutego. Według złożonego w Urzędzie Miasta Łodzi wniosku minimalna ilość mieszkań, które powstaną przy ul. Maszynowej to 212, maksymalna zaś 406. Łącznie w dwóch etapach powstanie pięć apartamentowców, a między nimi parkingi, place zabaw i zielone skwery.
![Jedyną jak dotąd spółką, której zgody na lokalizację...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/98/c8/63d580ba8b8cf_o_large.jpg)
Jedyną jak dotąd spółką, której zgody na lokalizację inwestycji odmówili łodzcy radni, jest Trei Residental. Ten deweloper złożył w ramach specustawy wniosek o zatwierdzenie lokalizacji dla budowy osiedla bloków w rejonie ulic Traktorowej i Cedry na Teofilowie. Uzgodnień odmówił jednak Zarząd Dróg i Transportu, bo inwestor planował obsługę komunikacyjną budowy poprzez ul. Cedry, która jest drogą gruntową i nie jest w stanie sprostać obciążeniom ruchu ciężkich pojazdów.