Na briefingu zorganizowanym przez wojewodę Jolantę Chełmińską, kolejarze odnieśli się też do niedawnego tekstu w ''Polsce Dzienniku Łódzkim'', w którym wytknęliśmy im brak synchronizacji remontu dworca na Widzewie i peronów.
- Nie chcieliśmy zamykać stacji, dlatego niemożliwe było jednoczesne prowadzenie prac w budynku i otoczeniu oraz na peronach - tłumaczył Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pod koniec przyszłego roku na Widzewie rozpocznie się budowa przejścia podziemnego, nowych peronów oraz zadaszenia. W 2013 roku przebudowie poddany zostanie ten przy budynku dworca.
Przywrócony w przyszłym roku zostanie ruch na linii łączącej Łódź z Łowiczem. Pociągi, które przestały kursować w 2007 roku ze względu na tragiczny stan torów, pojadą po wyremontowanej linii najprawdopodobniej od września.
Fabryczny ma zostać zamknięty we wrześniu. Od tego momentu pociągi z Warszawy pojadą przez Widzew, Chojny (tu też będzie przystanek) do Dworca Kaliskiego. Do września kolejarze chcą wyremontować tory pomiędzy Widzewem a Kaliskim.
A jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się kolejny etap przebudowy linii Łódź-Warszawy. Na pierwszy ogień pójdzie odcinek od Skierniewic do Radziwiłłowa. Wkrótce zostanie ogłoszony nowy rozkład jazdy - podróż z Łodzi do stolicy podczas remontu wydłuży się o około kwadrans, niewykluczone, że pociągów będzie kursować mniej niż teraz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?