- Konferencja jest elementem projektu, który realizujemy dzięki unijnym środkom. Jego celem jest między innymi prezentacja środowisk kreatywnych i innowacyjnych firm w Łodzi - mówi Agnieszka Sińska-Głowacka , dyrektor Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy w łódzkim magistracie.
Ale żeby kreatywność promować najpierw trzeba ją do Łodzi przyciągnąć. - Żeby zatrzymać osoby kreatywne w Łodzi musimy im zaoferować miejsce pracy i mieszkanie. Dlatego realizujemy takie programy, jak lokale dla kreatywnych - podkreśla Agnieszka Nowak, wiceprezydent Łodzi. - Warto jednak byłoby zrobić podsumowanie, ile z tych firm kreatywnych, które powstały w ciągu ostatnich lat, nadal funkcjonuje na rynku.
Witold Stępień, marszałek województwa, upatruje przyszłości regionu przede wszystkim w nowoczesnym włókiennictwie. - Kolejne branże to biotechnologia i farmacja oraz informatyka - wylicza marszałek.
Co na to prof. Andrzej Pawlak, który pracował m.in. dla General Motors i Hitachi a obecnie wykłada metodę innowacji niszowej na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii?
- Łódź zrodziła się na innowacji, czyli włókiennictwie. Każdy region jest unikalny, trzeba tylko znaleźć jego najmocniejsze strony. Bo ważne jest by wiedzieć co robić i mieć z czego robić - podkreśla prof. Pawlak. - Cały świat oparty jest na niszach, nie ma innej drogi żeby się rozwijać. Łódź i region łódzki też pewnie je mają, muszą je tylko odkryć.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?