MPK podpisało z firmą Solaris umowę na kupno piętnastu przegubowych autobusów oraz trzydzieści mniejszych, tzw. solowych. Koszt zakupu jest okryty tajemnicą. Jednak wiadomo, że koszt takiego autobusu to około miliona złotych.
W mniejszych pojazdach jest 31 miejsc siedzących i 64 stojące. W większych solarisach - 44 siedzące i 121 stojących. 62 takie pojazdy jeżdżą już po Łodzi od trzech lat. Podróż nimi chwalą nie tylko podróżni, ale i kierowcy.
- Pracuję w tym zakładzie od 30 lat - mówi Jerzy Skotarek, kierowca autobusu. - Pamiętam jeszcze słynne ''ogórki''. Przez lata jeździłem ikarusami. Ale dopiero w solarisach widać Europę! - zachwala.
Te autobusy są cenione w świecie. Solarisy wożą m.in. Niemców i Włochów, korzystają z nich mieszkańcy 22 europejskich krajów.
Ponad 200 takich autobusów jeździ w Dubaju, stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
- Nie mamy dobrych autobusów. Mamy najlepsze autobusy - zachwalał pojazdy Bogumił Makowski, rzecznik prasowy MPK w Łodzi.
Wtórował mu Radosław Podogrodzki, prezes spółki.
- Średnia wieku autobusów wożących pasażerów w Polsce to 14 lat - mówi prezes Podogrodzki. - W naszym MPK jest to tylko siedem lat. Autobusy przegubowe eksploatujemy 11 lat, zaś jednoczłonowe 13 lat.
Łódzki przewoźnik ma 380 autobusów. 341 z nich, czyli około 90 procent to nowoczesne pojazdy niskopodłogowe. Po łódzkich drogach jeżdżą jeszcze 24 ikarusy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?