Łódź lat siedemdziesiątych. Wtedy powstał Central i pierwsza trasa W-Z. Lata siedemdziesiąte były czasem, gdy zaczęło powstawać wiele nowych inwestycji. Łódź doczekała się wtedy trasy W – Z. Powstał nowoczesny basen „Fala:, a także najpopularniejszy w kraju Dom Handlowy „Central”. Przy trasie WZ stanęły wieżowce i łódzkie osiedle zwane Manhattanem.
CZYTAJ DALEJ >>>>
O budowie protoplasty trasy W – Z, łączącej wschodnią i zachodnią część Łodzi myślały już przedwojenne władze miasta. Między innymi zakładał to zatwierdzony w 1935 roku przez Radę Ministrów plan rozbudowy Łodzi. Wybuch wojny sprawił, że tych planów nie zrealizowano
Na budowę trasy łączącej wschodnią i zachodnią część Łodzi trzeba było poczekać do lat siedemdziesiątych minionego wieku. O podjęciu takiej decyzji zadecydowało powstanie na wschodnim i zachodnim krańcu Łodzi dużych osiedli mieszkaniowych – Retkini oraz Widzewa – Wschodu,. Trasa W – Z miała je połączyć, ale też zapewnić dobrą komunikację ich mieszkańców ze Śródmieściem.
Trasę W – Z, a w zasadzie jej główny odcinek, między al. Włókniarzy a ul. Wysoką wybudowano szybko. Na jej trasie pojawiły się dwupasmowe jezdnie, tunel przy ul. Żeromskiego, liczne przejścia podziemne.