Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź: licytacja logo ŁKS-u

(Ad.), Dariusz Kuczmera
Logo ŁKS wystawione jest na licytacje przez komornika.
Logo ŁKS wystawione jest na licytacje przez komornika. Dziennik Łódzki/archiwum
Stare logo Łódzkiego Klubu Sportowego, tzw. plecionka, trafi na licytację. Wartość symbolu klubu z al. Unii wyceniono na niespełna 21 tys. zł, cena wywoławcza to 15 tys. 720 zł.

Na licytację zostaną wystawione dwa znaki Łódzkiego Klubu Sportowego, tzw. przeplatanka zawarta w czerwonym owalu oraz biało-czerwono-biała flaga z napisem ŁKS.

Oba logotypy przedstawiają historyczną wartość, ale - jak nas poinformowano w kancelarii komornika z ul. Struga - mogą zostać zlicytowane. Licytacja odbędzie się 6 września o godz. 10 w sali konferencyjnej Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia przy al. Kościuszki 107/109. W tygodniu poprzedzającym licytację można zapoznawać się z wyceną w biurze prowadzącego sprawę komornika.
Oba logotypy zostały zarejestrowane w Urzędzie Patentowym 26 sierpnia 2003 roku. Ochrona obowiązuje przez 10 lat.

Zobacz OBWIESZCZENIE O LICYTACJI LOGO ŁKS!

Półtora roku temu napisaliśmy: "Legnie w gruzach plan ratowania piłkarskiej spółki, jeśli potwierdzą się informacje, że za prawo do użytkowania logo ŁKS trzeba zapłacić 2 mln zł. Ktoś bowiem wcześniej zaciągnął pożyczkę tej wysokości, zastawiając herb klubu. Informację o takim zobowiązaniu, nadktórym ciąży już komorniczy wyrok, ogłosił prezes stowarzyszenia Mirosław Wróblewski".

Jeszcze przed podpisaniem umów o przejęciu drużyny, prezes Jakub Urbanowicz na meczu z Wisłą w Płocku oświadczył, że nowa spółka nie zamierza spłacać długu i ogłosi konkurs na nowe logo. Tak też się stało. Dziś piłkarze i koszykarze grają z nowym logo.

Prawami do starego logo dysponowało stowarzyszenie ŁKS, które niebawem zmieniło swą nazwę na KSŁ - Klub Sportowy Łódź. Najmocniej zmiany nazwy i logo przeżyli ludzie, którzy dorastali przy starym herbie. Można rzec, że "przeplatanka" to jeden z najbardziej rozpoznawalnych herbów polskich klubów.

Na gadżetach z logo można zbić fortunę. Real Madryt i Barcelona plus inne mniej znane kluby w ciągu sezonu potrafią na tej gałęzi piłkarskiego przemysłu zarobić 190 mln euro.

Na poniedziałkowej prezentacji nowych zawodników ŁKS padło pytanie, czy nowi właściciele klubu wezmą udział w licytacji? Decyzja nie zapadła, ale wszystko wskazuje, że przystąpią do licytacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki