Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź najmodniejszym miastem w 2010

Katarzyna Chmielewska
Pokaz Łukasza Jemioła podczas jesiennej edycji Fashion Week
Pokaz Łukasza Jemioła podczas jesiennej edycji Fashion Week Grzegorz Gałasiński
Łódź została uznana najmodniejszym miastem 2010 roku w konkursie ''Doskonałość Mody 2010'' organizowanym przez miesięcznik ''Twój Styl''. Doceniono rangę oraz profesjonalizm festiwali Fashion Week i Łódź Design Festival.

O tym, że Łódź jest ''Doskonałością mody'', zdecydowało wytypowane przez miesięcznik ''Twój Styl'' jury, w skład którego weszli ludzie profesjonalnie zajmujący się modą oraz przedstawiciele mediów i show biznesu. Wśród nich aktorka Małgorzata Kożuchowska, redaktorka działu mody ''Twojego Stylu'' Joanna Bojańczyk i Robert Kupisz - model i stylista fryzur.

- Łodzi taki tytuł się należy. To tutaj wykształcili się najlepsi polscy projektanci. Teraz mieszkam w Warszawie, ale sercem zawsze jest za Łodzią - mówi Łukasz Jemioł, jeden z najbardziej znanych polskich kreatorów mody.

Od ponad dwudziestu lat popularny miesięcznik wybiera najlepszych projektantów, najlepsze marki odzieżowe, kosmetyki i lokale. Logo konkursu laureaci z dumą umieszczają np. na opakowaniach perfum. Łódź w tym roku dostała nagrodę specjalną jako ''miasto doskonałe''. Na statuetce, którą w imieniu prezydent Hanny Zdanowskiej na uroczystej gali odebrał dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi Bartłomiej Wojdak, wygrawerowane są nazwy trzech łódzkich festiwali: Fashion Week, Łódź Design Festival i Fotofestiwal.

Jurorzy docenili Łódź za zaangażowanie w propagowanie krajowych i światowych trendów w modzie i designie. Za sprawą Fashion Week, Łódź dwa razy w roku staje się modową mekką. Jesienią i na wiosnę przyjeżdżają do nas projektanci, styliści, dziennikarze branżowi i gwiazdy nie tylko z Polski, ale i zagranicy.

Fashion Week jest już rozpoznawalną marką, podobnie jak festiwal designu, który promuje najnowsze nurty w sztuce użytkowej. Coraz bardziej znany jest też Fotofestiwal, propagujący nowe spojrzenie na fotografię.

- Czuję się dowartościowany tą nagrodą - mówi Jacek Kłak, szef Fashion Week Poland. - To nieoczekiwane potwierdzenie tego, co zakłada strategia marki Łódź. Mamy imprezy i inicjatywy niepowtarzalne i wyjątkowe na skalę Polski. To jest nasza siła i to powinniśmy promować.

W zeszłym roku polski tydzień mody został uznany przez czasopismo ''Elle'' za najlepszy event modowy w 2009 roku. Każda kolejna edycja organizowana jest z większym rozmachem i gromadzi więcej znanych nazwisk.

- O naszym jesiennym tygodniu mody pisano w najlepszych światowych czasopismach o modzie. I były to tylko pochlebne recenzje. Gdy podliczyliśmy, ile musielibyśmy zapłacić za promocję imprezy w mediach, wyszło nam, że tzw. ekwiwalent promocyjny wyniósł aż 8 mln zł - podkreśla Kłak. - Mam także nadzieję, że przy tej okazji powróci pomysł utworzenia instytucji wspomagającej rozwój modowego rynku w mieście: Łódź Fashion Commision.

Wszystkim laureatom tegorocznej edycji konkursu wraz z tytułem przysługuje prawo do korzystania z logo ''Doskonałość Mody 2010 Twój Styl''.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki