Szybką koleją z prędkością 350 km/h mamy pojechać w 2020 r.
Projekt trasy KDP ma być gotowy dopiero w 2013 r. Na razie znane są tylko propozycje do trzech wariantów jej przebiegu. - Ostateczna koncepcja zostanie wybrana do grudnia tego roku i przedstawiona do konsultacji - mówi Witold Stępień, marszałek Województwa.
Pierwszy wariant przebiegu KDP zakłada ominięcie zbiornika Jeziorsko od północnej i południowej strony oraz stworzenie rozjazdu na Poznań i Wrocław między Kaliszem, a Ostrowem Wielkopolskim. Druga propozycja to ominięcie Jeziorska od południowej stronie i rozjazd w okolicach Sieradza. Trzecia koncepcja różni się od wariantu drugiego tylko tym, że rozjazd jest przed Kaliszem.
Trasa KDP będzie się krzyżować z innymi liniami kolejowymi jak i drogami, co spowoduje trudności komunikacyjne. Ich liczba i miejsca, w których wystąpią, będzie zależało od wybranego wariantu. - Nie da się uniknąć trudności, bo ominięcie jednego tzw. punktu kolizyjnego spowoduje problemy w pięciu innych miejscach - przyznaje Marcin Warda, dyr IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, która przygotuje studium wykonalności.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?