Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzki magistrat prześwietli media

Katarzyna Chmielewska
Urząd prześwietli media
Urząd prześwietli media Maciej Jeziorek/polskapresse
O jakiej łódzkiej imprezie media piszą najlepiej i najwięcej? Który festiwal ma najlepszą promocję? Który łódzki klub sportowy ma najlepszą prasę? Na te pytania chce odpowiedzieć łódzki magistrat.

Dlatego rozpisano przetarg na monitoring mediów, analizę natężenia informacji ukazujących się mediach oraz oszacowanie tzw. ekwiwalentu reklamowego łódzkich festiwali i klubów sportowych.

Ekwiwalent reklamowy jest to wartość informacji, które ukazują się w mediach. Chodzi o oszacowanie kwoty, jaką trzeba byłoby wydać, by wykupić reklamy danego wydarzenia. Specjalistyczne agencje oceniają czas poświęcony konkretnej imprezie (w przypadku radia i telewizji), długość publikowanych artykułów i sposób w jaki dane wydarzenie jest opisane.

Ocenia się również ekwiwalent negatywny i dopiero różnica między wartością dobrych i złych informacji daje prawidłowy wynik.

- Takie badanie przeprowadzane było również w zeszłym roku, ale nie na taką skalę. Nie badano wtedy klubów sportowych, a i liczba przebadanych festiwali była o wiele mniejsza niż będzie teraz - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji urzędu miasta.

W tym roku zmienił się sposób dotowania łódzkich imprez. Biuro promocji UMŁ nie kupuje już od organizatorów imprez tzw. usług promocyjnych, ale ich organizatorzy dostają w drodze konkursu dotację celową z wydziału kultury. Magistrat chce zbadać, które festiwale i kluby sportowe najlepiej promują Łódź. Najprawdopodobniej wyniki będą miały wpływ na wysokość dotacji.

W zeszłym roku najwyższe "ekwiwalenty" miał Fashion Week (8 mln zł rocznie) oraz Festiwal Designu (7, 6 mln zł w 2011 roku). Zeszłoroczne badania kosztowały magistrat 60 tys. zł.

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki